Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver pengar råd?

Hej, jag får varken små eller stora lån, får ej låna av familj, står pank med 200kr att överleva på under månaden. Snälla, lite råd på vad man kan göra för att få fram pengar? Sälja av grejer försöker jag med men inget napp :(

Telia Finance var ju en sista anhalt för mig. Eller skaffa telefon med abbonemang och sälja telefonen. Det är dock förmodligen det dummaste man kan göra. Ett tag gick det ju att få ut pengar genom sitt mobilabbonemang med men det verkar superkrångligt för tillfället.

Annars är nog pantbanken eller blocketförsäljning det enda snabba sättet.

Frilansa. Skriv texter mot betalning.
Köp saker på Loppis och sälj dyrare på Tradera eller tvärtom.
Hitta företag som säljer på faktura - gör samma som ovan.
Ta betalningsfri månad.
Hyr ut ditt boende en helg på AirBnb.

Panta guld, eller sälj om det inte har nåt personligt värde. Oftast har människor mer än dom tror och man får ändå typ 3000-4000 för 15g.

Att plocka ut telefoner på Telia och halebop var det sista jag gjorde och sålde till handlare på nätet. Enkelt med usel kreditbetyg men tyvärr om man räknar med att betala kalaset en dag så blir det väldigt dyrt! Tyvärr så tänkte jag inte så mycket på det långa loppet utan var tvungen att lösa en situation just då men som blev värre o värre för varje ny månad med usla lösningar. Desto fler lösningar jag hittade desto snabbare gick det utför helt utan min kontroll. Man tror sig kunna lösa det längre fram..så ett uselt råd men det är nog det sista man lyckas med. Bättre som andra säger försöka sälja saker, plocka svamp nu det betalar många bra för om du inte har något lätt hemma o sälja.

Glömde skriva att börja jämka kan göra susen om det är knapert!

Har du ngn kredit du kan ta ut en slant eller kreditkort?
Har du busskort kan du sälja det på Marketplace på Fb och gå dit du ska om det är möjligt. I alla fall i Sthlm säljer SL kort som smör på Fb.
Du kan även be om en slant i diverse Facebooksgrupper, det finns alltid ngn som ger pengar, tro mig! Annars kan du be om matkasse på Facebook eller i kyrkan.
Plocka kantareller eller bär och sälja till matbutikerna.
Pantbanken är ett annat tips.
Gå igenom din källare och sälj på en loppis, vet inte var du bor men det finns loppissidor för de flesta orten. Allt går att äslja till rätt pris och många bäckar små.
Stod på loppis för ca 6 veckor sedan och sålde för ca 1700 kr! Fick inte ens chans att packa upp, folk kastade sig på oss och drog i saker. Skor var det många utlänningar som ville köpa för att skicka till Afrika. Så sålde 5 par till en och samma person för 150 kr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp