Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver man va orolig att aldrig få skuldsanering ?

Hej
2a ggn avslag på saneringen.
Har 760 000 i skulder, höga räntor närmar mig 62år.

Återbäringen hur kan man se räkna ut vad man får tillbaks?
Det går ju till löneutmätning!
Kan man verkligen bli fri genom löneutmätning?
Betalar in 17000 i lån, men bara c,a 9000 minskar skulderna med per månad.

Vill känna ett hopp
Hjälp

Hej
2a ggn avslag på saneringen.
Har 760 000 i skulder, höga räntor närmar mig 62år.

Återbäringen hur kan man se räkna ut vad man får tillbaks?
Det går ju till löneutmätning!
Kan man verkligen bli fri genom löneutmätning?
Betalar in 17000 i lån, men bara c,a 9000 minskar skulderna med per månad.

Vill känna ett hopp
Hjälp
Menar 17000 går till löneutmätning.

Hjälpt min son ( spel)Lånat själv.
De tycker jag kan fixa det själv. Tjänar väl bra? 40 000 mån.
Förstår inte eg? Många som lyxkonsumerat och fått sanering.

Är det värt att överklaga el söka 1 gång till senare? El ska jag stå ut m löneutmätning?

Jag tror inte de flesta på forumet är skuldsatta pga spel, långt ifrån.
Vad avser skälighet så tittar man på vad du gjort för att lösa dina skulder bl a.
Har du en lägenhet/hus det finns möjlighet att avyttra, dyr bil mm mm för att på så sätt betala vissa av skulderna som exempel.

Som svar på rubriken på tråden; ja, det tror jag. Alla får inte skuldsanering och jag tror jag läst siffran 35% som får beviljat (kan slå på några procent upp eller ner).

ok tack för svar ! .
nej det kanske var en dumt skriver av mig att de flesta har spelskulder med tycker man läser i nästan varje tråd om det . Många är det iaf ! :/

men jag tänker att man får väl alltid ett svar på vad det är som gör att man inte blir beviljad ? om man åtgärdar det så borde man ju tillslut bli beviljad och då inte behöva vara orolig att aldrig kunna få sanering .
de 35% du skriver om är väl hur många som får avslag på ansökan ? Troligen har väl dessa kunnat få beviljat senare ?
en anledning att det är låg procent är väl också att det finns väldigt många yngre som söker som inte har någon speciellt stor skuld ? Vill minnas jag läst de nånstans .

Är det värt att överklaga el söka 1 gång till senare? El ska jag stå ut m löneutmätning?
Låter konstigt .62 år ska det inta vara ngt problem.Allmänna pension kan du ta ut vid 63 och din riktålder är 65år.Utmätning av Pension kan inte bli mycket.Själv skickade jag med min Pensionsprognos och då uppfyllde jag med råge ingen chans att betala.23000kr före skatt.

Låter konstigt .62 år ska det inta vara ngt problem.Allmänna pension kan du ta ut vid 63 och din riktålder är 65år.Utmätning av Pension kan inte bli mycket.Själv skickade jag med min Pensionsprognos och då uppfyllde jag med råge ingen chans att betala.23000kr före skatt.
Hur tänker du 62 ska inte vara ngt problem??
Hur mycket hade du då i skuld? Hade du ngn pensionsförsäkring?
Fick du san?
Undrar om jag ska överklaga?

Du får kräva din son på pengar till att börja med…

Jo det är han medveten om och kommer själv ta hand om det via skuldrådgivningen!
Inte lätt när man har är spelmisbrukare och gjort behandl o kämpar med sitt liv.
Sjukdom som medberoende

Jag vill gärna höra er som klarat löneutmätning

Det här har varit uppe tidigare. Svårt att få skuldsanering när skäligheten inte uppfylls. Dvd Gunma har inte försökt få tillbaka pengarna från sin son.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp