Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Behöver man borgensman för lån hos Banky?

Behöver man inte ha det längre?

okej, läste d som att man kunde låna själv på deras hemsida men

Belägg för det? Har jag aldrig hört.
Prata med deras kundtjänst. Det är ju nordiska kredit institut som står för själva lånet. Inte banky. Och nordiska kan bevilja om man har väldigt bra förutsättningar. Men de som har dessa förutsättningar dras inte till skitlån som banky tyvärr. Utan oftast till sina vardags banker

Det är ju bara att läsa deras Grundkrav (Borgensman behövs inte alltid men verkar vara mkt svårt att få)
För att kunna ansöka om lån genom banky måste du: - Vara minst 18 år gammal (25 år om du söker lån utan borgensman, eller själv ansöker om att stå som borgensman) - Vara svensk medborgare och folkbokförd i Sverige - Ha giltiga kontaktuppgifter - Ha en inkomst före skatt på minst 10 000 kr/mån - Inte vara i konkurs eller vara student eller arbetslös Det räcker dock inte att endast uppfylla dessa kriterier för att få ett lån beviljat. Den kreditgivare som vi samarbetar med baserar sin kreditbedömning på en mängd olika faktorer.

Det är ju bara att läsa deras Grundkrav (Borgensman behövs inte alltid men verkar vara mkt svårt att få)
För att kunna ansöka om lån genom banky måste du: - Vara minst 18 år gammal (25 år om du söker lån utan borgensman, eller själv ansöker om att stå som borgensman) - Vara svensk medborgare och folkbokförd i Sverige - Ha giltiga kontaktuppgifter - Ha en inkomst före skatt på minst 10 000 kr/mån - Inte vara i konkurs eller vara student eller arbetslös Det räcker dock inte att endast uppfylla dessa kriterier för att få ett lån beviljat. Den kreditgivare som vi samarbetar med baserar sin kreditbedömning på en mängd olika faktorer.
Personen i fråga kanske har inlärningssvårigheter?

Personen i fråga kanske har inlärningssvårigheter?
Det tror jag inte. Vissa går väl på vad kundtjänsten säger också?
Varenda gång jag frågat dom så har dom sagt att det krävs en borgensman för ett lån hos dom.
För ett par månader sedan så var jag i kontakt med dom för att se om dom ändrat kraven vilket dom inte hade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp