Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver kvitto till att plocka ut inre fond.

Det är väl bara att köpa en spis på typ Elgiganten som kör med öppet köp, visa upp kvittot, och sedan lämna tillbaka spisen? Man vill väl ha sitt kvitto kvar om man köper en spis med tanke på garantier, så föreningen skall väl inte ha originalet.

Jag tycker inte att ni behöver bara dömande eller skriva hur man ens kan fråga något sådant. Är man desperat så är man. Inga frågor är för dumma och istället för att vara snabb med att vara nedlåtande så Kan men väl vänligt skriva nej eller som lasseman skrev ” att be om hjälp för att kring gå föreningens stadgar hör inte hemma här” det räcker då är man iaf inte nedlåtande eller dömande. Tycker det är så dålig stämning uppstår och msn ska inte känna sig dum för att ställa frågor eller bli hånad. Glöm inte, alla har vi våra skäl!! Och då menar jag inte att det är okej att begå brott... menar bara att man kam vara schyst och skriva att nej vi hjälper inte till att begå brott ...,

Amen to that!

Du tog orden ur munnen på mig, finns ingen anledning att vara dömande. Ett ickesvar är ett svar också.....

Jag kan inte på något vis berättigad brottsliga handlingar. Men jag har läst nog om spelmissbruk osv för att inse att desperation gör att folk ibland hamnar i lägen där de bedrar nära och kära ekonomiskt. Ur den aspekten är väl att bluffa åt sig pengar ur sin egen inre fond inte det värsta alternativet.

Så jag anser inte trådstartaren behöver få handfasta tips hur man kan göra. Men inte förtjänar skäll eller liknande heller. Det är troligen i person som desperat försöker lösa en situation. Likt många andra på forumet känt och eller agerat tidigare.

Jag hoppas det löser sig för trådstartaren och allrahelst på laglig väg.

Amen to that!

Du tog orden ur munnen på mig, finns ingen anledning att vara dömande. Ett ickesvar är ett svar också.....
Får ta åt mig där.
Är ju själv i en jobbig sits.
Och är den sista som ska vara fördömande.
Alla har rätt att fråga naturligtvis.

Får ta åt mig där.
Är ju själv i en jobbig sits.
Och är den sista som ska vara fördömande.
Alla har rätt att fråga naturligtvis.

Du behöver inte ta åt dig mer än någon annan :) Jag tänkte mest att det är ett uttryck för desperation. Personligen tycker jag inte att det är den värsta ”brottsligheten” att begå :cool:

Är väl inte direkt brottsligt, mer av typen bedrägligt beteende. Pengarna i inre fonden är ju ts egna som föreningens stadgar tvingar honom att spara genom en högre avgift. Är väl bara gamla föreningar som fortfarande har en inre fond...

Öppet köp varianten lär ju funka, men då måste du först ligga ute med pengarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp