Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver kraft!

Tack Nystart! Känner mig dock värdelös. Hos oss beviljas under inga omständigheter förskottslön, redan kollat :( får ingen skatteåterbäring, åker på kvarskatt men det får jag ju ändå betala i höst först har jag förstått och hoppas.

Tack Nystart! Känner mig dock värdelös. Hos oss beviljas under inga omständigheter förskottslön, redan kollat :( får ingen skatteåterbäring, åker på kvarskatt men det får jag ju ändå betala i höst först har jag förstått och hoppas.
Jag är verkligen ledsen för din skull! Jag får en klump i magen och kunde jag hjälpa skulle jag det, Vill bara säga att det är bara en känsla... Du är värdefull inte värdelös.

Vilken tragisk varelse jag är :(
Nej det är du verkligen inte! JAg har inte heller ngt av värde att sälja och kan inte hyra ut heller, har inga lediga rum. Inte är vi värdelösa för det :)

Hoppas innerligt att du hittar en lösning! Vet hur det känns när man är nära ett nervsammanbrott vilken sekund som helst! En kvart i taget gäller det då!

Hyran måste betalas den är det viktigaste, om man ligger efter mer än en vecka så kan de säga upp kontraktet :(
Sant men om man får anstånd från sin hyresvärd så är det annat läge. Jag vet också att hyran är prio ett (trots det har vi legat efter med två hyror och utan anstånd för et tår sedan).
Tänkte mest som en lösning för att undvika anmärkning om lånen går till Inkasso. Om man inte betalar hyran i tid brukar det komma en påminnelse efter ca 7-14 dagar, sedan hinner man betala efter ytterligare två veckor.

Kan inte tänka mig att man blir av med kontraktet för en månads försening.

Det är en dålig lösning, jag vet, men dock en lösning.

Har redan betalat hyran just av rädslan. Som sagt ringde 18 månader sen vid en annan krissituation och de sa att det är inget att diskutera utan går den till inkasso så kan de säga upp kontraktet. Blev livrädd då...

Konstaterat just att detta kommer inte att gå trots att jag lyckats förhandla i 3 samtal men totalen är för stor. I övrigt är det en hemsk årstid med så mycket förväntningar och aktiviteter som man förväntas delta i. Jag skäms inte för min ekonomi men det är svårt att hitta på svepskäl till varför man inte kan delta på dittan och dattan.

Konstaterat just att detta kommer inte att gå trots att jag lyckats förhandla i 3 samtal men totalen är för stor. I övrigt är det en hemsk årstid med så mycket förväntningar och aktiviteter som man förväntas delta i. Jag skäms inte för min ekonomi men det är svårt att hitta på svepskäl till varför man inte kan delta på dittan och dattan.
Jag förstår precis hur du har det, men jag har själv skyllt på att jag är på väg att bli utbränd och måste ta det lite lugnt, vilket i efterhand visade sej vara "nästan" sant, jag var trött av fysiska orsaker också, bildar inte tillräckligt med livsuppehållande hormoner. Jag har haft turen att ha en jättesnäll sambo som gett mej pengar till det som jag verkligen vill vara med på, men som sagt var så sållar jag ändå :) Det tråkiga är att det är mer ok att vara utbränd än ha dåligt med pengar... men det är fler än man tror som har det, men försöker att hålla skenet uppe.

Jag förstår precis hur du har det, men jag har själv skyllt på att jag är på väg att bli utbränd och måste ta det lite lugnt, vilket i efterhand visade sej vara "nästan" sant, jag var trött av fysiska orsaker också, bildar inte tillräckligt med livsuppehållande hormoner. Jag har haft turen att ha en jättesnäll sambo som gett mej pengar till det som jag verkligen vill vara med på, men som sagt var så sållar jag ändå :) Det tråkiga är att det är mer ok att vara utbränd än ha dåligt med pengar... men det är fler än man tror som har det, men försöker att hålla skenet uppe.
Så fina ni är som orkar peppa mig! Just nu ska jag lotta vilken räkning jag ska betala :( hemskt men vad ska man göra liksom. Pest eller kolera :(

Nu ska denna ångestklump gå till sängs. Hoppas på lite sömn iaf. Imorgon är en ny (kamp) dag!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp