Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver hjälp

Bränner man lönen på 2 h på spel så får man stå för det helt enkelt. Ingen mening att gnälla, du gjorde ditt val, ingen tvingade dig att spela.
Spelmissbruk är ett missbruk, precis så som alkohol och drogmissbruk.
Det är en sjukdom. Du kan inte låta bli spelandet precis som en missbrukare inte kan låta bli drogerna hur gärna dom än vill.

Bränner man lönen på 2 h på spel så får man stå för det helt enkelt. Ingen mening att gnälla, du gjorde ditt val, ingen tvingade dig att spela.
Onödig kommentar från dig... ungefär 90% av alla medlemmar har eller har haft spelmissbruk. Om du är så dömande, vad gör du ens här?

Att du är hos Kf är bra för då kan du inte få mer lån. Du måste hitta något annat i livet än spel som håller dig sysselsatt.
Jag anser att spelberoende människor är dom mest kreativa människorna som finns! Vi har under livet lärt oss att trixa och klistra ihop ekonomin Och att klara ur situtioner som icke sjuka människor aldrig skulle klara av. Överlevnads instinkterna är otroliga i oss! Du måste försöka lägga all den energin på något annat som du gillar! Och jag lovar att du kan bli hur framgångsrik som helst! För några år sen satt jag riktigt i skiten med 800.000 i skulder. Jag började plugga och la all min energi där och har nu fått ett välbetalt jobb och fler andra hobbys som håller mig sysselsatt! Du fixar detta!!!

kan bara instämma!

vi är många som har varit i skiten ekonomiskt och fortfarande är det, och de flesta har sånt jävla driv.

vet att det är en klen tröst men det är sanning, det är bara pengar. Och det fina med pengar är att det finns alltid sätt att tjäna nya.

Du är inte en dålig person pga vad spelet gjort med dig och du förtjänar mer än vad du för närvarande ger dig själv. Ta hand om dig!

Attans gick iväg utan kommentar . Saknar du helt empati kluring? Här har vi en desperat medmänniska? Ditt svar är helt uppåt väggarna skäms

Vilken planet är du ifrån ?
Tror du att man vaknar en morgon och tänker, idag ska jag spela bort hela lönen för att det är roligt ?
Om man inte har kunskap eller empati är det bättre att inte svara på inlägg.

Varför kan inte jag få dö i Covid. Så jävla trött på det här skitlivet.

Petar på alla handtag, petar i ansiktet hela tiden. Inte blir jag sjuk. Sån tur har inte jag.

Brände lönen på 2 timmar inatt så nu har jag 0kr till 25/1. Ingen mat, 1.5 miljoner hos kf. Samma sak varje månad. Hemlös och elände. Bor hos anhöriga gratis som en parasit. Hela livet förstört.

Fan i helvete vad jag hatar livet.
Ditt inlägg gör mig verkligen illa till mods men tyvärr så är det bara du som kan ta tag i detta.
Spelpaus är nummer ett.
Sök hjälp för ditt mående, ingenting är värt att vilja dö för om man är frisk.
Du har min fulla förståelse för ditt mående, du har ett missbruk som är starkare än allt förnuft.

Vilken planet är du ifrån ?
Tror du att man vaknar en morgon och tänker, idag ska jag spela bort hela lönen för att det är roligt ?
Om man inte har kunskap eller empati är det bättre att inte svara på inlägg.
Största frågan är vad man ens gör på detta forum... skrev tidigare som svar på den idiotiska kommentaren. 90% av oss härinne är och har varit i samma sits. Så ledsamt att läsa något sådant från en medlem

Bryr mig inte ett jävla piss rakt ut sagt om vem jag smittar eller hur jag smittar. Alla kan dra åt helvete ändå. Det finns knappast hjälp att få. Ingen bra hjälp. Kålmården stängde dom ner. Nu finns bara massa idioter som ska låtsas vara psykologer bara för att lönen är bra där nästan alla saknar egen erfarenhet av spel. Tror du inte jag varit på spelhjälp tidigare. Klart jag har i tre omgångar. Hjälper inte ett skit.

Sjukt land där man inte kan få somna in. Är färdig med det här pisset. Bara ett långt lidande dygnet runt. Istället ska man behöva riskera o bli en grönsak genom att ta saken i egna händer.

Jag är beredd att hålla med dig ang psykologer osv och att de själva inte har erfarenheten av att ha spelat som vi. Det de förvisso gav mig i början var att jag hade någon att prata med som inte var anhörig - det betydde mycket för mig då. Har du testat gå regelbundet på möten hos en spelförening? Alla där är spelare eller före detta spelare, det uppskattade jag mest.

du är verkligen inte ensam, vi är så många som varit i nästan identiska skor och slitit sig i håret utan att veta vart man ska ta vägen. Du får gärna skriva pm till mig om du känner att du behöver någon att prata med.

Varför kan inte jag få dö i Covid. Så jävla trött på det här skitlivet.

Petar på alla handtag, petar i ansiktet hela tiden. Inte blir jag sjuk. Sån tur har inte jag.

Brände lönen på 2 timmar inatt så nu har jag 0kr till 25/1. Ingen mat, 1.5 miljoner hos kf. Samma sak varje månad. Hemlös och elände. Bor hos anhöriga gratis som en parasit. Hela livet förstört.

Fan i helvete vad jag hatar livet.

Tycker synd om dig!
Vet hur det är då jag själv är spelberoende.

Men det finns hjälp att få.

1) Stäng av dig på spelpaus!
2) Skriv in dig på beroendecentrum i kommunen!
3) Ta kontakt och boka möte med Budget- och skuldrådgivaren i din kommun!

Detta gjorde jag och det är det bästa jag gjort!

Jag hade själv ångest inför detta att be andra om hjälp och framstå som en loser i andras ögon då man är uppfostrad att klara sig själv och inte be om hjälp.
Gick år ut och år in med att spela, ta nya lån för att klara månaden.. samma visa varje månad..

Så länge man vinner så är livet glädje och hipp-hipp-hurra.. Men pengarna man vinner spelas bara upp i alla fall i längden. Så lika bra att sluta NU!

Jag lovar dig. Det finns hjälp att få!
Ingen av dom du tar hjälp av kommer tycka du är en loser, dom vill bara hjälpa dig att komma tillbaka till livet.

Men man kommer inte få hjälp av att sitta hemma och hoppas någon knackar på dörren och säger att man spelar för mycket så du behöver hjälp.
Utan man måste själv ta sig i kragen och BE OM HJÄLP. Då kommer du få all den hjälp du behöver.

Skriv gärna till mig om du vill snacka av dig.
Att bara få skriva av sig med några rader kan lätta på trycket och att få ett vänligt svar tillbaka gör mycket.. Så sitt inte ensam utan ta hjälp från oss som varit/är i samma sits som du är i som
kan komma med råd och svar på frågor man annars går och blir tokig på om man tänker för mycket.

God jul och sköt om dig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp