Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver hjälp samlingslån

Hej,
Jag har massvis med olika lån som tar kol på mig varje månad. Är i stort behov av ett samlingslån men har inte de bästa förutsättningar.
Ligger back med någon betalning och är rädd för att det ska gå till inkasso.
Förutsättningar uc: 34.6% och 17 förfrågningar, 12 förfrågningar i slutet på juli.
Årsinkomst 520 000
Hur ska jag göra?

Redogör gärna för de lån du har, ränta belopp och månadskostnad

Din inkomst är bra men du har alldeles för många ff. och din risk är hög.
Vänta tills du har ca 6-8 ff, risk under 12 % (helst under 8) så borde du få erbjudanden om du söker via Lendo eller Advisa.

SEB 50 000
Remember 48000
Ikano 3000
Northmill 90 000
Avida 20 000
Santander 35 000
Bank Norweigan 70 000
Cashbuddy 40 000
Goodcash 9000

inte den bästa räntan hos många av långivarna.
Finns det någon som helst möjlighet att kunna få ett samlingslån nu eller behöver jag vänta?
I väntan på samlingslån kan du försöka förlänga betaltiden på de lån det går för att få lägre månadskostnad så du slipper hamna efter. Du har inte så stora skulder så det är det positiva!
Du skulle kunna fokusera på att betala ner på BN alt få bort Ikano och Goodcash först.

För din Uc:s skull är det bästa att betala ner de lån som syns på din Uc. Inför ett ev samlingslån.

Vänta åtminstone till juli då du kommer ha 12 ff.

Men det bästa vore om du kunde vänta tills dina förutsättningar blivit bättre och hålla dig flytande fram till dess och fokusera på att betala ner det lånet som har högst ränta.
Utnyttja de betalfria månader som en del långivare erbjuder och använd de pengarna till att betala på det lånet med högst ränta.
Googla på snöbollsmetoden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp