- Meddelanden
- 891
- Mottagna reaktioner
- 551
- Poäng
- 577
Jaaaa, SOM jag längtar ❤️❤️❤️Förstår det.
Men om tre år är du fri och kan börja om med en stabil ekonomi.
❤️
Jaaaa, SOM jag längtar ❤️❤️❤️Förstår det.
Men om tre år är du fri och kan börja om med en stabil ekonomi.
❤️
Precis så är det. Den här månaden blev det till att anlita assistans när bilen inte startade ca 4 mil hemifrån och ca 150 kr på kontot. Tur det gick helt på försäkringen. Men sen blev det ju till att köpa nytt batteri och batteriladdare plus ytterligare en pryl så 2000kr fattigare. Förra bilen gav upp huxflux när jag skulle hem från flygplatsen, igen strax innan lön och utan pengar på fickan. Hade tur som fick skjuts hem. Och så fick jag lägga den lilla extraslanten som jag fick in på en övertidshelg på ny bil.@Kimsan72 Jag kan hålla med till viss del. Jag klarar mig oxå helt okej. Men för oss som är beroende av bil är detta ett ständigt orosmoln. Det man får behålla för kostnader till o från jobb räcker endast till bensin, knappt det nu ens. Sen tillkommer fordonsskatt , reparationer, besiktning osv. Vi som har skusan har nog sällan nya problemfria bilar. Nya vinterdäck, 6000kr borta,Booom! Nya sommardäck, 4000:-. Gud nåde om bilen går sönder/inte startar :-( Det mesta av min buffert plus det jag får behålla betalningsfria månader har nästan oavkortat gått till bilen , som jag måste ha. ”Ny” bil, olja , spolarvätska, nya tändstift , ooooops en ny luftmassemätare ala 2700kr. En besiktning kostar numera 500kr!! Höjda trängselskatter osv. Jag mår toppen med att ha skuldsanering, men VARJE dag ber jag till gud att bilen är med mig,blir oerhört tufft om den vägrar starta /lampor som blinkar likt en tindrande julgran osv. Service i form av bla oljebyte osv är inte att tänka på. Moment 22 då det leder till slitage och plötsligt så står man där men en bil som kunde varit fresh men inte startar pga bristande underhåll![]()
Har svårt att tro att man får det beviljat? Finns det någon som faktiskt har fått det? Isåfall borde jag ha gjort det ett par gånger då.Det är ju möjligt att begära omprövning av skuldsaneringen för inköp av ny bil, jag tror inte chansen är jättestor att det funkar och man måste sköta betalningarna under omprövningstiden, 2-3 månaderna. Vid löneutmätning finns det ett litet fönster för att kunna få anstånd för att köpa en ny bil, om den man haft gått sönder behövs för att ta sig till jobbet.
Har svårt att tro att man får det beviljat? Finns det någon som faktiskt har fått det? Isåfall borde jag ha gjort det ett par gånger då.
Utgick ju självklart ifrån att det inte går att få behålla några pengar till bil om man inte behöver den till jobbet.Chansen väldigt liten, man behöver nog förklara på bra sätt vart all buffert tagit vägen tex, sen är det ju framförallt till jobbet man ska använda bilen till och från
Utgick ju självklart ifrån att det inte går att få behålla några pengar till bil om man inte behöver den till jobbet.