- Meddelanden
- 26
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 47
Vet exakt känslan! Funderar starkt på att be jobbet om ett litet lån men skäms!!@Kimsan72 Jag kan hålla med till viss del. Jag klarar mig oxå helt okej. Men för oss som är beroende av bil är detta ett ständigt orosmoln. Det man får behålla för kostnader till o från jobb räcker endast till bensin, knappt det nu ens. Sen tillkommer fordonsskatt , reparationer, besiktning osv. Vi som har skusan har nog sällan nya problemfria bilar. Nya vinterdäck, 6000kr borta,Booom! Nya sommardäck, 4000:-. Gud nåde om bilen går sönder/inte startar :-( Det mesta av min buffert plus det jag får behålla betalningsfria månader har nästan oavkortat gått till bilen , som jag måste ha. ”Ny” bil, olja , spolarvätska, nya tändstift , ooooops en ny luftmassemätare ala 2700kr. En besiktning kostar numera 500kr!! Höjda trängselskatter osv. Jag mår toppen med att ha skuldsanering, men VARJE dag ber jag till gud att bilen är med mig,blir oerhört tufft om den vägrar starta /lampor som blinkar likt en tindrande julgran osv. Service i form av bla oljebyte osv är inte att tänka på. Moment 22 då det leder till slitage och plötsligt så står man där men en bil som kunde varit fresh men inte startar pga bristande underhåll![]()