- Meddelanden
- 21
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Hej Lumify och Credifi fick du uppsägning från dem innan det gick till Gothia? Hur kom den i så fall (post eller mail).
Hej Lumify och Credifi fick du uppsägning från dem innan det gick till Gothia? Hur kom den i så fall (post eller mail).
Nu har jag grävt igenom alla papper som kommit, har sparat rubbet.
Men det kommer väl på Kivra eller MailNu har jag grävt igenom alla papper som kommit, har sparat rubbet.
Dom som det inte kommit något brev alls från är:
- Lumify
- Credifi
- Betalkoll
- Divide (Men har fått brev från Pjum som tog över kundstocken hos Divide)
Gothia har inte heller skickat något brev.
Alla andra aktörer och inkasson (som det hunnit gå till) har jag fått brev från.
Blev beviljad inledande skuldsanering idag med, på första ansökan - Så håller det hela vägen slipper jag utmätningsdialogen med arbetsgivare och är skuldfri om 5 år!
Yes har både fått mail och kivra. men ingen post från dessa.Men det kommer väl på Kivra eller Mail
Enormt tack för informationen och stort lycka till med din skuldsanering. Håller verkligen tummarna att det går hela vägen smidigt och snabbt!Yes har både fått mail och kivra. men ingen post från dessa.
Hej. Jag är precis i den situationen. Om jag bestrider och de drar det till TR. Får jag då veta när ärendet skall tas upp så det inte bara helt plötsligt en dag kommer en dom? Planen är att bestrida och precis innan ärendet skall upp dra tillbaka. Har pengar på väg in nämligen. Är det någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar från bestrida till att det behandlad i TR? Eller var jag kan hitta den infon?Tror inte nåt inkasso ringer arbetsgivaren, har aldrig hänt mig i alla fall och jag har haft med alla att göra.
Konstaterar att vissa skulder kan ta oerhört lång tid att gå till KFM, vi pratar halvår eller ännu längre. Vissa är snabbare såklart.
Vill du köpa dig tid så kan du ju bestrida allt, lova att det kommer pengar osv. och sen dra på det in i det längsta när du sen till slut får föreläggandet från KFM.
Om du sen väljer att bestrida även det får inkassoföretaget ta ställning till om de vill dra till Tingsrätten. De flesta gör ju det till slut, men då får du ju ännu mer tid på dig igen att betala skulden (om din plan är att göra det).
Säger inte att det är smart eller moraliskt, men fullt möjligt att dra på det oerhört länge om man vill.
Har man pengar på väg in så kan det vara ett sätt att köpa sig tid.
Tog ett halvår eller längre för mig. Tror du kan låta det gå till TR om du vet att det kommer pengar inom någon månad och sen bara betala av till inkasso.Hej. Jag är precis i den situationen. Om jag bestrider och de drar det till TR. Får jag då veta när ärendet skall tas upp så det inte bara helt plötsligt en dag kommer en dom? Planen är att bestrida och precis innan ärendet skall upp dra tillbaka. Har pengar på väg in nämligen. Är det någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar från bestrida till att det behandlad i TR? Eller var jag kan hitta den infon?
Hej, fick du ett fysiskt brev av Fairlo när det blivit uppsagt?Nu har jag grävt igenom alla papper som kommit, har sparat rubbet.
Dom som det inte kommit något brev alls från är:
- Lumify
- Credifi
- Betalkoll
- Divide (Men har fått brev från Pjum som tog över kundstocken hos Divide)
Gothia har inte heller skickat något brev.
Alla andra aktörer och inkasson (som det hunnit gå till) har jag fått brev från.
Blev beviljad inledande skuldsanering idag med, på första ansökan - Så håller det hela vägen slipper jag utmätningsdialogen med arbetsgivare och är skuldfri om 5 år!