Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver hjälp med min skit

Hur ser er situation ut för övrigt. Har ni barn, boendesituation. Vilka vardagliga kostnader har ni. Har ni släkt/vänner som ni kan bo och leva av billigt under en tid?
Jag tänker någonstans att det inte får gå för lång tid att få ner sin skuldsättning. Riktmärket kanske bör sättas till sju år nått?
Om er totala skuld är 2641514 innebär det 31447 per månad i amortering om en utgår att bli skuldfri om sju år.
Om ni lyckas samla ihop lånen till en bra ränta, säg 7% (detta är förmodligen inte alls realistiskt) innebär det 15409 enbart i ränta per månad. 31447 + 15409 = 46856 total kostnad per månad.
Jag vill inte ge dåliga nyheter, men livet inträffar och er situation kan tyvärr försämras av olika anledningar som sjukdom, arbetslöshet, dödsfall osv.
I er situation hade jag förmodligen fortsatt försökt hålla mig flytande och se hur livet utvecklas. Det kan mycket väl vända och att ni framöver enbart ser skuldsanering som en lösning. Jobben kanske inte kommer värderas på samma sätt.
Kanske lite för pessimistiskt svar, men det kanske kan bidra med någon slags reflektion.
Jag förstår att det ser mörkt ut, men vill fortsätta kämpa. Vi lyckades få ner den totala skulden för 200.000 kr på 2 år (fått lite arv som vi använde till att betala skulder).
Vi är rätt unga båda två och har ett barn.
Vi har tyvärr ingen familj där vi skulle kunna bo hos.
Våra vardagliga kostnader är rätt låga, inga restauranger och dyra vanor, vi lagar mat hemma.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp