Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver hjälp för samlingslån

Grattis :).
Hoppas du löser problemen nu.
Tyvärr kan jag inte säga något om dem bankerna då jag aldrig haft något med dessa att göra :)

TACK! för alla råd och pepp det gjorde så jag vågade skicka in en ansökan på 230k till Advisa, (utan några större förhoppningar). Fick väldigt snabbt flera erbjudanden på hela från bla. Marginalen 7,29%, Collector 7,7%, Resurs 8,01% Komplett 11,8% så jag känner mig j-kligt nöjd. Har ni några erfarenheter och tips på vad jag ska välja? Marginalen och Collector känns intressanta. Collector hade 80k i lösenkrav och Resurs komplettering med senaste lönespecen. Brukar det komma kompletteringar, risk för avslag eller lösenkrav efter man har accepterat erbjudande?

Marginalen satte oss i en jäkla sits för några år sen. Jag var kanske naiv men de lurade oss rejält och höll på att göra vår ekonomiska situation så mycket värre än den var.

Marginalen satte oss i en jäkla sits för några år sen. Jag var kanske naiv men de lurade oss rejält och höll på att göra vår ekonomiska situation så mycket värre än den var.

Berätta vad gjorde dem ?

Berätta vad gjorde dem ?

Vi satt rejält i kris ekonomiskt. Hade marginalen blanco och var nöjda. Så kom ett kommunalt beslut att vi skulle göra om avloppet. Vi behövde 100 k till. Tog kontakt med banken med lånet och de var inte sugna på att hjälpa oss. Då ringde mannen från Marginalen som hade lösningen på alla våra problem, han kund lägga till 100000 på det befintliga lånet, han justerade bindningstiden så att månadskostnaden sikte skulle skena och han skulle sända över nya lånehandlingar. Naiv som man var trodde vi att ångesten som vi haft var över, vi skålade i vin och unnade oss en god middag. Studsade iväg till brevlådan utan ångest för att hämta hem det efterlängtad lånehandlingarna som tillslut kom med orden ”lånet avslaget”. Underbart ångesten tillbaka, UC kraschad efter två snabba ff inom loppet av en vecka. Jag gick till och med så långt att jag läste villkoren för livförsäkringen och självmord. Allt för att inte barn och sambo skulle behöva gå från huset.

Så i det stora hela deras säljavdelningen är riktiga parasiter och dessutom envisa. Hade en skärmdump uppe här för något år sen att jag hade 13 missade samtal på fyra arbetsdagar från Marginalen.

Riktigt fult gjort. Förstår din desperation. Jag fick ett riktat erbjudande via brev från Norwegian för något år sedan om höjning av befintligt lån. Allt uträknat och klart utifrån mitt lån. Trodde det var klart nappade direkt eftersom det skulle vara till stor hjälp. Resultat: Ansökan avslagen, sämre UC och ännu mer ågren.

När du har slutbetalat dessa vidriga lån så maila dessa och säg att du vill säga upp dina lån/krediter/möjlighet till lån permanent! Så att du aldrig tar den enkla skitvägen igen

Det är problemet med de nya bankerna. De tar in folk som endast har erfarenhet av telemarketing och kan inte nått om lån, lovar guld och gröna skogar. Sen sitter deras små finansavdelningar och bara skakar på huvudet. Hoppas det blir bättre med tiden om och när finansavdelningarna har växt till sig.

Någon med erfarenhet av Collector och Marginalen? Är det klart när man går vidare med erbjudandet eller sker mer kontroll, kompletteringar eller lösenkrav som inte stod i det första ebjudandet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp