Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver hjälp att tänka, söka om att samla lån

Hej!

Första inlägget här... ber om överseende om någonting i mitt inlägget är oklart! Hänt mycket med min privatekonomi sedan jag först började läsa här inne.

I september 17 hade jag blanco som uppgick till ca. 570.000 kr men som jag fick hjälp att slutlösa av mina föräldrar efter att det sipprade ut.

Nu till min fundering. Har följande lån och krediter kvar:

Credway - 24.000/ 1250:-/månad
Kreditkort BN - 33.000/ 1000:-/månad
Kreditkort remember - 17.000/ 500:-/månad
Klarna konto - 19.000/ 1200:-/månad
Betalkoll - 15.000/ 500:-/månad
Glase - 15.000/ 880:-/månad
Qliro: 4000:-/ 170:-/månad

Dessa kostar mig alltså 5500:-/månad och jag vill baka ihop de till ett och samma lån.

Mina förutsättningar är:

Inkomst : 426.000
UC ff : 4 st, två går ut 14/3, en 2/5 samt en 7/9
Synliga krediter:
BN kreditkort - 33.000
Remember kreditkort - 17.000
Qliro - 4000:-
Risk : 3,7%
Inga anmärkningar eller historiskt skuldsaldo

Underskott 2017: 35
Underskott 2016: 13

Avslutade blanco som syns på min UC:
Bluestep - 82.000 (står som avslutad och samma summa)
BN - 262.000 (nollad samt avslutningsdatum)
Remember - 230.000 (nollad samt avslutningsdatum)

(Syns dessa lån på en ny förfrågan?)

Vad tror ni om chanserna till att få ett lån på hela den summan? Ska jag söka om att samla lån eller hur ska jag tänka iom att majoriteten ligger utanför UC? Ska jag söka nu eller vänta tills att mina två förfrågningar i mars går ut?

Om jag inte missar något borde der funka via lendo, vänta ut de i mars för bättre villkor möjligen.

Tack för svar!

Men vad tror vi kring de avslutade blanco? Syns de på nya förfrågningar eller är de enbart synliga för mig?

Tack för svar!

Men vad tror vi kring de avslutade blanco? Syns de på nya förfrågningar eller är de enbart synliga för mig?
När jag pratade med en handläggare på bluestep i somras frågade hon hur jag hade kunnat betala av mitt lån på Santander, hon såg datum då det blev löst, att det va nollat etc

När jag pratade med en handläggare på bluestep i somras frågade hon hur jag hade kunnat betala av mitt lån på Santander, hon såg datum då det blev löst, att det va nollat etc

Typiskt, då känns det ju som att chanserna att bli beviljad något till bra villkor minskar...

Typiskt, då känns det ju som att chanserna att bli beviljad något till bra villkor minskar...
Tror inte det kan vara dåligt dock? Bank 2 ser att du betalat tillbaka ett lån till bank 1 är väl bara positivt, borde ju öka chanserna för lån

Tror inte det kan vara dåligt dock? Bank 2 ser att du betalat tillbaka ett lån till bank 1 är väl bara positivt, borde ju öka chanserna för lån

Vid en första anblick - ja.
Men den lönsamhet man räknar med att ett lån ska få minskar ju om kunden kanske löser lånet inom kort, är det inte lönsamt är det lika bra att låta bli stt låna ut.
Det kan också vara en indikation på penningtvätt, inte vanligt att det faktiskt är så, men sånt vill bankerna inte vara inblandad i.

Vad tycker ni? Värt att försöka med ett samlingslån eller avvakta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp