Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver Er Hjälp! - Lån 100 000 SEK eller mer

Skulle behöva hjälp från er och den samlade kunskapen som finns på detta forum!

Så nu vänder jag mig till er för hur jag ska gå till väga för att låna 100 000kr eller mer.

Vilka lånföretag ska jag vända mig till? Hur ska jag lägga upp det, ska jag vända mig till flera? Etc

Vill alltså ha förslag på taktiker / Upplägg för att kunna få ut/ låna minst 100 000kr

Pengarna kommer användas i en investering och sedan inte röras.

Mina förutsättningar:

Är fast anställd med en månadslön på ~ 26 000 brutto.
Har haft heltidsanställning senaste 15 månaderna.

Kommer från 15 oktober studera i 10 Veckor, och då få csn på ~ 15 000kr.

Men har inte fått beslut om detta utan kommer få beslut inom 1-3v.

Så kommer eventuellt ha en bra betalningsförmåga dom kommande månaderna.

Brutto 26 000
Csn 15 000

~ 41 000kr eventuell månadsinkomst.
Men 26 000kr just nu.

UC Riskprognos 14, 48%

2 Betalningsanmärkningar:

Restfört skattekonto 2021-03-06
Restfört skattekonto 2020-05-02

Inga nuvarande skulder hos KF

Inkomstuppgifter

2020 - 202 000 kr
2019 - 317 000 kr

2021 - inte registrerad ännu.

Har 1 fråga hos UC senaste 12 månaderna
2021-03-01

1 kreditupplysning

2021-06-03

Har inga nuvarande UC lån.

Har tittat på Fairlo för en kredit och sedan höja den, och Holm bank som verkar acceptera många.

Snälla ge mig era bästa tips!
Tack på förhand

Senast ändrad:
Tror du skulle kunna få något via Lendo men antagligen till dålig ränta! Jag har fått 30 000 via Lendo med mycket sämre förutsättningar än du har just nu.

Tror du skulle kunna få något via Lendo men antagligen till dålig ränta! Jag har fått 30 000 via Lendo med mycket sämre förutsättningar än du har just nu.
Vet att jag använt Lendo för 5+ år sedan och inte skött betalningar så kan ha "förbrukat" dom långivare som ger ut lån till sämre förutsättningar.
Så blir lite osäker. Vet att jag tex lånat från Eurolån och Remember ? Tror jag i min ungdom

Vilka skulle ni säga är dom enklaste lånen att få? Lånen med högst beviljningsgrad?

Funderar på att kontakta kundtjänsten för varje bank och förklara mina förutsättningar. Så kanske dom kan förklara om jag får det godkänt eller inte utan att använda UC/ kreditupplysning/ Bisnode.

Vet att jag använt Lendo för 5+ år sedan och inte skött betalningar så kan ha "förbrukat" dom långivare som ger ut lån till sämre förutsättningar.
Så blir lite osäker. Vet att jag tex lånat från Eurolån och Remember ? Tror jag i min ungdom

Vilka skulle ni säga är dom enklaste lånen att få? Lånen med högst beviljningsgrad?

Funderar på att kontakta kundtjänsten för varje bank och förklara mina förutsättningar. Så kanske dom kan förklara om jag får det godkänt eller inte utan att använda UC/ kreditupplysning/ Bisnode.
Lendo är ingen långivare.

Csn räknas inte som inkomst.
Jag skulle testat lendo

Lendo är ingen långivare.

Csn räknas inte som inkomst.
Jag skulle testat lendo
Nej precis, menade att jag kan ha använt mig av några av långivarna som Lendo samarbetar med tidigare, och inte skött betalningar.

Okej tack! ja jag får prova med dom. Men går nog genom kundtjänsten först.

Känns tråkigt att använda en UC och bli nekad.

Hoppas att kundtjänsten har någolunda koll, annars får jag väl kontakta kundtjänsten hos varje individuell långivare.

Vad tror ni om Fairlo?

Nej precis, menade att jag kan ha använt mig av några av långivarna som Lendo samarbetar med tidigare, och inte skött betalningar.

Okej tack! ja jag får prova med dom. Men går nog genom kundtjänsten först.

Känns tråkigt att använda en UC och bli nekad.

Hoppas att kundtjänsten har någolunda koll, annars får jag väl kontakta kundtjänsten hos varje individuell långivare.

Vad tror ni om Fairlo?
Fairlo godkänner inte anmärkningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp