Behöver er expertis!

Hej!
Jag har sökt hjälp här förut och fick bra hjälp av er grymma medlemmar så tänkte fråga igen.

Jag har haft en dålig situation innan och det hela slutade med ett bolån hos Bluestep som löste mina dåvarande skulder.
Nu har jag en mycket bättre situation och undrar helt enkelt vilken bank ni tycker jag ska vända mig till för att kunna flytta mitt bolån från Bluestep och slippa deras ockerränta.

Min nuvarande situation ser ut följande:
Årsinkomst 340 000 kr
Bolån Bluestep 697 800 kr, värdet på bostadsrätt är ca 1,2-1,3 milj kr
Blanco 163 754kr
Underskott av kapital (2019,kommer vara bättre 2020 men vet inte när UC uppdaterar inkomstår) 192 000 kr.
Inga FF Inga betalningsanmärkningar och ingenting hos kronofogden eller så.

Det jag undrar är nu hur sugna är en "storbank" på att ta över bolånet från en bank som bluestep? och jag hade tänkt baka in blancolånet i bolånet också,drar ju ner månadskostnad.
Behöver igentligen lite input om vilka banker kanske är lite snällare och lättare att ha o göra med av alla storbanker. Tack på förhand!

Hade Bluestep för 10-15 år sedan och när mitt läge blev bättre hade jag inga problem med att flytta till ikanobank som är Sbab och när Ikano slutade med bolån flyttades bolånen automatiskt över till Sbab och dem har jag fortfarande kvar. Har mitt bolån uppdelat på 3 lån med ränta på 1,34, 1.39 och 1,49

Jag skulle föreslå Nordea! Flytta bolån till dem samt baka in ett blancolån har jag färsk erfarenhet av. Boka digitalt möte och gå igenom förutsättningarna, lär inte vara några problem.

Hade Bluestep för 10-15 år sedan och när mitt läge blev bättre hade jag inga problem med att flytta till ikanobank som är Sbab och när Ikano slutade med bolån flyttades bolånen automatiskt över till Sbab och dem har jag fortfarande kvar. Har mitt bolån uppdelat på 3 lån med ränta på 1,34, 1.39 och 1,49
Okej! Den där räntan låter ju väldigt härlig jämförelsevis med den bluestep erbjuder... får luska hos SBAB lite mer, borde kunna gå

Jag skulle föreslå Nordea! Flytta bolån till dem samt baka in ett blancolån har jag färsk erfarenhet av. Boka digitalt möte och gå igenom förutsättningarna, lär inte vara några problem.
Jag har varit inne på Nordea då de verkar vara lite mjukare och lättare att ha o göra med, det gick bra för dig alltså?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp