Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver akut hjälp, alla stora långivare lendo, sambla mm nekar mig

Kan du inte förhandla med inkassobolagen? Hur gamla är skulderna där? Kanske få dom nedskrivet en aning, frysa ränta, betala mindre i månaden? Säga ärligt till dom att får vi inte till en lösning kommer jag inte ens ha möjlighet att betala en krona.

Jo helt sant men just nu hjälper inte ett xtra jobb , då jag akut söker hjälp.

Har tänk söka sen under sommaren för att försöka få ihop lite pengar..

Men alternativet var ju att släppa allt till inkasso, det är ju inte en akut hjälp? Ditt enda alternativ för lån är troligtvis att låna privat från någon. Men din situation kommer ju att fortsätta vara så här -varav den inte är akut utan konstant. Även om du skulle få ett lån på sig tiotusen, så skulle du ha samma problem nästa månad.

Du har alltså en årsinkomst på 389 000, alltså runt 32? Ca 25 ut? Hyra
2900, lånekostnad 18000. Då har du drygt 5000 kvar till andra räkningar. Det borde du faktiskt fixa i alla fall några månader tills du kan ta dig ett extrajobb?

Du har alltså en årsinkomst på 389 000, alltså runt 32? Ca 25 ut? Hyra
2900, lånekostnad 18000. Då har du drygt 5000 kvar till andra räkningar. Det borde du faktiskt fixa i alla fall några månader tills du kan ta dig ett extrajobb?

Betty..

Jag får ut 21990kr efter skatt.
Hyra 2900kr.
Akassa 295kr
Försäkring 350kr
Mobil 300kr
Lånen ca 18000kr.
Resekostnader till jobbet ca 800kr.

Betty..

Jag får ut 21990kr efter skatt.
Hyra 2900kr.
Akassa 295kr
Försäkring 350kr
Mobil 300kr
Lånen ca 18000kr.
Resekostnader till jobbet ca 800kr.

Okej, men då måste du ha en lägre årsinkomst än 389000. 389000/12 är 32400, om man räknar på att du bor i Dorotea som har högst skatt i landet + att du är med i svenska kyrkan så skulle du då ändå ha 23850 kr ut. Så något stämmer inte. Eftersom de ca 2000 kr skulle göra hela skillnaden för din budget bör du antingen se över om du betalar rätt skatt eller ta ett extrajobb. Du kan ju också ansöka om skattejämkning så du får ut mer på lönen varje månad istället för skatteåterbäring varje år?

Okej, men då måste du ha en lägre årsinkomst än 389000. 389000/12 är 32400, om man räknar på att du bor i Dorotea som har högst skatt i landet + att du är med i svenska kyrkan så skulle du då ändå ha 23850 kr ut. Så något stämmer inte. Eftersom de ca 2000 kr skulle göra hela skillnaden för din budget bör du antingen se över om du betalar rätt skatt eller ta ett extrajobb. Du kan ju också ansöka om skattejämkning så du får ut mer på lönen varje månad istället för skatteåterbäring varje år?
Kan ju ligga lite annat i årsinkomsten än månadslön. Övertid, bonus, restidsersättningar etc eller timarbetstid som vart lite högre förra året än i år.

Försök bryta ner det så du får översikt. I de 740000 i lån -hur stor del är smålån? Vilka betalar du mest på varje månad? Hur mycket behöver du komma ner i låneKostnad för att det ska vara hanterbart?

Leta hos Avida ,dem brynse
Hej!
Min ekonomi är kaos.
Har blancolån/krediter på 740000kr
Betalar ca 18tusen/månad på dessa lån.

Har inga betalningsanmärkningar.
Inge skulder hos Kfm.
Har 14st Uc på mig.

Årsinkomst: 389000kr. (2019)
Fast Arbete.

Har sökt samlingslån, men alla stora långivare lendo, sambla mm nekar mig.

Vad ska jag göra??

Kan ju ligga lite annat i årsinkomsten än månadslön. Övertid, bonus, restidsersättningar etc eller timarbetstid som vart lite högre förra året än i år.

Absolut, men om årsinkomsten skulle vara lägre än den man uppger när man ber om hjälp så förutsätter jag att man anger det. Blir ju väldigt svårt att ge råd om uppgifterna som ges inte är relevanta.

Absolut, men om årsinkomsten skulle vara lägre än den man uppger när man ber om hjälp så förutsätter jag att man anger det. Blir ju väldigt svårt att ge råd om uppgifterna som ges inte är relevanta.

Betty..

Min årsinkomst är 382589 kr (2019)
Kanske skrev fel i tidigare inlägg.

Min lön är rätt som jag skrev, tänker inte säga vart jag jobbar men vi har ett annat lönesystem.

Jag har ringt till 2 långivare
Satander och marginalen som bevilja betalningsfri månad, denna månad.

Det som kostar pengar är Axctor inkasso.
Dem är inte alls villiga att sänka min månadskostnad. Betalar 6000kr/månad
Hur gör man för att dem kan sänka min kostnad med ca 2500kr?

Att släppa till inkasso kommer ju inte göra det lättare för dig att betala. Och när inkasso går till kronofogden så ligger din bostad i farozonen. Så sluta tänkt att du ska fixa extrajobb osv sen.

Sälj allt som går att sälja och börja leta extrajobb nu. Enligt det du skriver behöver du 8000 kr per månad. Det borde inte vara omöjligt. Dessutom ring samtliga långivare, berätta läget och se vad de kan göra.

Det känns utifrån det du skriver som om den hjälp du vill ha är pengar, att någon ska kasta pengar på problemet så att det löser sig utan att du behöver försaka något eller anstränga dig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp