Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Behöver akut hjälp 200-300 kr

Earn and Learn (rätt korta och lätta quiz) på Coinbase borde ge några hundra om du inte har gjort det innan. Det man får är bara växla till bitcoin sen och ta ut till Revolut om du har Revolutkort. Annars via Ramp i Trustwallet till banken.

12-14 pantburkar så får du ihop till en förpackning havregryn.
Inget att skämmas över, jag plockar upp alla pantburkar jag ser.

Antingen grupper på Facebook där man kan få hjälp med swish eller matkasse eller så får du beta av listan på smslån som finns här på forumet och se om du får napp (tveksamt med försörjningsstöd men vissa långivare är så vidriga så man vet aldrig) Men då kanske du måste söka på 500 eller 1000 kr. Tror inte nån lånar ut 300 kr.
Har du en ring eller annat smycke, elektronik, tv-spel, högtalare, dammsugare, porslin du ärvt så kan du gå till pantbanken. Jag fick 300 kr för en ring en gång.

Möjligtvis en upprepning av vad andra skrivit men jag försöker bara hjälpa till.
Har du försörjningsstöd (som kanske inte är på allt för mycket?) jag vet inte….men så är det direkt osmart att låna pengar till ränta oavsett om beloppet är lågt.
Finns också risk att du sätter det i system att börja låna också.

Panta burkar? Känner du inte någon som du kan fråga om ett mindre lån?
Göra undersökningar?
Panta in någonting (alltså ring/ringar/väska/väskor)?
Om du har Facebook så kan du kanske fråga i en Swishgrupp/gåvogrupp?

Senast ändrad:
Nu vet jag inte om det är möjligt i ditt fall, men ibland kan man få ett litet förskott på nästa försörjningsstöd om det är kris. Alternativt en extra sån lapp man handlar mat på. Värt att kolla om det verkligen krisar.

Om du lånar 200-300 av någon denna månad. Har du råd att vara utan 400nästa månad?

Eller kommer den månaden med bli kris då?

Kyrkan kan också hjälpa till. Ring och prata med en diakon i din kommun. De kan ibland vara behjälpliga med presentkort till närbutik. Ibland har de även matlådor att dela ut. Du behöver inte vara medlem i svenska kyrkan för att få hjälp.

TS har gjort ett inlägg på Forumet och var aktiv senast femton minuter efter det, i tisdags. Jag tror hen endast var ute efter att tigga pengar och lämnade när det blev uppenbart att detta inte är rätt forum för det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp