Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Behöver 40k har 200k på kronofogden?

Här i mitt kvarter finns det några grabbar som har ett MC-garage med stora grindar runt. Jag har hört att de ibland lånar ut pengar, men att de är ganska hårda med att man betalar tillbaka i tid. Jag kan fråga dem om du vill?

Det lär knappast vara förskottsbetalning på operationen. Om du inte kan betala när de är klara så finns det väl inget särskilt de kan göra åt det. Jag tror knappast att de bältar fast dig och försöker återställa dig till det skick du var i innan.
Jag gissar att det är någon ögonlasergrej, de jag känner som gjort så har fått pröjsa innan pga risigt med ögon efter och just att dom inte vill ha springnota. Osäker men tror inte jag sett några mål från sådana hos kfm. Än.

Jag förstår inte? Du skriver att du har en skuld på 200 k till kronofogden och behöver 40k. Sen skriver du att du behöver pengarna till en privat operation. Hur smart är det? Avboka tiden och lös det med skulderna först innan du bokar in något du inte ens har pengar till. Trollar du eller kan du inte tänka själv?

Jag gissar att det är någon ögonlasergrej, de jag känner som gjort så har fått pröjsa innan pga risigt med ögon efter och just att dom inte vill ha springnota. Osäker men tror inte jag sett några mål från sådana hos kfm. Än.
Jag gjorde detta 2012 hos Memira. Man fick då hemskickad faktura men det har säkert ändrats och man måste säkert betala direkt eller lägga upp betalning hos en kreditgivare.

Jag gjorde detta 2012 hos Memira. Man fick då hemskickad faktura men det har säkert ändrats och man måste säkert betala direkt eller lägga upp betalning hos en kreditgivare.
Gjorde hos Memira tidigare i år, den vanligaste metoden var att få faktura sa de, tror vanlig faktura inte är någon kreditupplysning hos dem, utan som hos sjukvården. Vill du delbetala är det väl resurs bank typ.
Jag pröjsade på plats innan, men tror det hade gått att göra efter också då de inte själva sa något om betalning utan jag självmant betalde före så man hade det ur världen.
Tror till och med man kunde betala via Swish på min klinik om jag inte missminner mig.

Edit;
För övrigt förmodligen den absolut bästa sak jag gjort i mitt liv (förutom att adoptera min hund). Sådan frihet!

Gjorde hos Memira tidigare i år, den vanligaste metoden var att få faktura sa de, tror vanlig faktura inte är någon kreditupplysning hos dem, utan som hos sjukvården. Vill du delbetala är det väl resurs bank typ.
Jag pröjsade på plats innan, men tror det hade gått att göra efter också då de inte själva sa något om betalning utan jag självmant betalde före så man hade det ur världen.
Tror till och med man kunde betala via Swish på min klinik om jag inte missminner mig.
Antar dom kan ändrs rutiner snabbt efter dom lagt massa jobb på folk som inte betalar

Antar dom kan ändrs rutiner snabbt efter dom lagt massa jobb på folk som inte betalar
Det har du definitivt rätt i. Och skiljer sig säkert från klinik till klinik.
Skulle gissa på att de flesta som egentligen inte har råd, försöker sig på delbetalning istället men då blir nekade ifall det inte går, sen skräms av priset.
Dessutom tror jag att många väljer billigare klinik, memira är i det dyrare laget men har mycket bättre garanti och försäkringar, man ska inte snåla när det gäller ögonen…

gör man det relativt ung dock så har man sparat in den kostnaden fram tills man får ålderssyn på glasögon/linser

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp