Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver 30k Akut

De får inte ta ytterligare en Uc om det gäller samma ansökan! Ring och klaga! De får ta bort den ena.

Om de tinte är så att du har fått kopian av den ff Lendo tog som Sevenday tagit del av? Kolla om det verkligen är två olika ff.
Det är 2 olika eftersom det är olika datum på dem. Jag ska ringa och höra med dem.

De kollar väl att du inte fortsatt söka krediter.

Bankerna litar inte på någon just nu.

Det är 2 olika eftersom det är olika datum på dem. Jag ska ringa och höra med dem.
Ja, ring. Jag fick två Bisnode av en annan aktör för en och samma låneansökan så när långivaren vägrade ta bort den ena ff så fick jag hjälp av Bisnode, att mejla in en anmälan, de har speciella avdelningar för sånt. Så ff togs bort till slut.
En låneansökan = en ff hos en och samma aktör, inte två.
Sen är just Sevenday känd för att de tar både en uc och en Bisnode.

Ja, ring. Jag fick två Bisnode av en annan aktör för en och samma låneansökan så när långivaren vägrade ta bort den ena ff så fick jag hjälp av Bisnode, att mejla in en anmälan, de har speciella avdelningar för sånt. Så ff togs bort till slut.
En låneansökan = en ff hos en och samma aktör, inte två.
Sen är just Sevenday känd för att de tar både en uc och en Bisnode.
Kan det vara så att de tog Bisnode i samband med ansökan via Lendo och precis innan utbetalning så tog de full uc? Tycker det är galet att göra så när det tagits full Uc via lendo 2 veckor innan.

Kan det vara så att de tog Bisnode i samband med ansökan via Lendo och precis innan utbetalning så tog de full uc? Tycker det är galet att göra så när det tagits full Uc via lendo 2 veckor innan.
Nä men det tror jag inte. Lendo har väl tagit en Uc och låtit fler långivare ta del av det. Sen har Sevenday nappat på att erbjuda lån utifrån den tagna Uc.
Sen kan ju Sevenday även ha tagit bisnode men det verkar enligt ts att de tagit ytterligare en uc.

Nä men det tror jag inte. Lendo har väl tagit en Uc och låtit fler långivare ta del av det. Sen har Sevenday nappat på att erbjuda lån utifrån den tagna Uc.
Sen kan ju Sevenday även ha tagit bisnode men det verkar enligt ts att de tagit ytterligare en uc.
Jag dubbelkollaade på minupplysning och helt riktigt så tog Svenday Bisnode samma dag som ansökan hos Lendo och idag fick jag ny uc upplysning från Svenday via kivra. Märkligt :/

Jag dubbelkollaade på minupplysning och helt riktigt så tog Svenday Bisnode samma dag som ansökan hos Lendo och idag fick jag ny uc upplysning från Svenday via kivra. Märkligt :/
Du får ringa Sevenday och fråga hur de motiverar den andra uc de tagit! Sen ber du dem ta tillbaka och vill de inte så anmäler du detta till uc.

Mitt betyg på kreddy är 4,7 mindre bra nu och jag kan se lånet på 30 k men har fortfarande inte fått några pengar. :/
Har betyget blivit sämre pga 2 ff under nån vecka?

Mitt betyg på kreddy är 4,7 mindre bra nu och jag kan se lånet på 30 k men har fortfarande inte fått några pengar. :/
Har betyget blivit sämre pga 2 ff under nån vecka?
Ja! Har du ringt Sevenday och frågat varför de tagit två uc?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp