Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver 30k Akut

Ingen aning men om jag testar att höja beloppet så tas det väl en uc och det är redan kört alltså. Vet ej hur jag ska lösa detta. Fick lite hopp när jag fick erbjudande och signerade allting digitalt och det stod lånet är beviljad. Sedan tappar man hoppet när de har slutat låna ut. :(
Men de säger ju att redan signerade lån kommer fullföljas.

Men frågan är om man är mer attraktiv om man söker 30tkr eller 100tkr hur långivarna ser på det.

Jo det förstår jag men har inte fått höra något på drygt en vecka nu. De skriver så ja men kommer säkert ge avslag då det inte längre lånar ut.
Fast då får du ju avslag på andra grunder och hade fått avslag även om de skulle fortsätta med sin utlåning. Att inte ha hört nåt nu på en vecka är ju märkligt.

Fast då får du ju avslag på andra grunder och hade fått avslag även om de skulle fortsätta med sin utlåning. Att inte ha hört nåt nu på en vecka är ju märkligt.
Jag läste på forumet att det har varit flera som fått vänta flera veckor på utbetalningar och att det brukar ta lång tid. Det här var mellan 2022-2023 så det är möjligt att de har långa handläggningstider.

Uppdatering!
Fick sms igår om att de har gjort utbetalning, idag fick jag ny kreditupplysning till Kivra, såg att det var Svenday bank som tagit ytterligare en kreditupplysning på mig.
Kan de göra så? Det togs ju uc i samband med ansökan via Lendo.

Uppdatering!
Fick sms igår om att de har gjort utbetalning, idag fick jag ny kreditupplysning till Kivra, såg att det var Svenday bank som tagit ytterligare en kreditupplysning på mig.
Ja, det kan dom. Dom gjorde det precis. Är det rätt? Det vet jag inte.

Uppdatering!
Dom tar väl bisnode också

Uppdatering!
De får inte ta ytterligare en Uc om det gäller samma ansökan! Ring och klaga! De får ta bort den ena.

Om de tinte är så att du har fått kopian av den ff Lendo tog som Sevenday tagit del av? Kolla om det verkligen är två olika ff.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp