Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver 30k Akut

Hej som rubriken lyder så behöver jag 30k för att avsluta ett kreditkort.
Mina förutsättningar
2,3 betyg i kreddy
3 ff från maj 2023
350k inkomst
Blanco 500k
Kreditkort 30k (behöver avsluta det)
Är det bättre att göra nån höjning på en av mina nuvarande lån och riskerar uc där eller är bättre via lendo?

Väldigt tacksam för tips.
Tack på förhand.

Du har ingen kredit som inte syns på uc som du kan höja?

Nej.
Kan jag typ ringa santander eller resurs bank och be de om en höjning? Eller bättre via lendo?
Jag har lån hos Resurs och de skickar var tredje månad erbjudande om höjning men det står att det tas en Uc.
Så jag tror att dina chanser är större om du kör via Lendo.
Men ring runt först till de du har lån hos och fråga om de kan höja 30 k utan Uc eller 15 k. Men tror det blir svårt.

Om det är jätteviktigt för dig att Uc inte tas i onödan så sök utanför Uc, typ de som tar Bisnode eller ännu bättre CreditSafe

Får du ingen napp där då har du plan B med Uc

Om det är jätteviktigt för dig att Uc inte tas i onödan så sök utanför Uc, typ de som tar Bisnode eller ännu bättre CreditSafe

Får du ingen napp där då har du plan B med Uc
Dock hiskeliga räntor!

Tack för alla tips jag ska ringa runt och se om det går att höja utan att det tas us.

Förresten går det att få via lendo med tanken på mina förutsättningar?

Tack för alla tips jag ska ringa runt och se om det går att höja utan att det tas us.

Förresten går det att få via lendo med tanken på mina förutsättningar?
Du är belånad över din inkomst så det är det som kan ställa till det men å andra sidan är 30 k inte mkt. Du kanske ska ange att du vill "samla" alltså betala bort kreditkortet med det lånet.

Du är belånad över din inkomst så det är det som kan ställa till det men å andra sidan är 30 k inte mkt. Du kanske ska ange att du vill "samla" alltså betala bort kreditkortet med det lånet.
Ja precis tänkte köra samlingslån och hoppas på det bästa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp