Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behålla eller avsluta kort

Jag har ett Santander kort med 46000 i kredit som är nollat nu. Funderar på om det är smart att avsluta det innan jag söker ett större lån. Kvar då är bara mitt Ica kort på 30000 kr

Efter det större lånet tänkte jag söka ett Norweigan kort istället på samma kredit belopp. Tänker att det ser bättre ut om min beviljade kredit har minskat med 46tusen innan ansökningen.

Rätt eller fel?

Jag har ett Santander kort med 46000 i kredit som är nollat nu. Funderar på om det är smart att avsluta det innan jag söker ett större lån. Kvar då är bara mitt Ica kort på 30000 kr

Efter det större lånet tänkte jag söka ett Norweigan kort istället på samma kredit belopp. Tänker att det ser bättre ut om min beviljade kredit har minskat med 46tusen innan ansökningen.
Rätt eller fel?

Ser bättre ut i bankernas kalkyler, men ditt UC-betyg kan faktiskt försämras något en tid.

Ser bättre ut i bankernas kalkyler, men ditt UC-betyg kan faktiskt försämras något en tid.
Det är den kalkylen jag inte riktigt får ihop att UC ska försämras när krediten minskar. Jag avslutade tre krediter helt förra veckan. Ska bli spännande att se hur det påverkar nästa uppdatering.

Inga stora dock. Totalt på 25 tusen.

Då kan du lika gärna avsluta en fjärde.

Vet inte om det är rätt eller fel att avsluta ett kort innan ny låneansökan. Jag gjorde det och det gynnade min UC iaf. Norweigankort är enligt mig klart bäst, om man betalar av allt månaden efter. Det har heller ingen årsavgift. Däremot bestämmer dom vilken kredit man får ( om det nu inte plötsligt ändrats, det händer ju nytt hela tiden). De är också skitsvåra att få höjt belopp på utan ny UC. Detta är iaf min erfarenhet sedan 3 år tillbaka, men andra kanske upplevt det annorlunda.

Vet inte om det är rätt eller fel att avsluta ett kort innan ny låneansökan. Jag gjorde det och det gynnade min UC iaf. Norweigankort är enligt mig klart bäst, om man betalar av allt månaden efter. Det har heller ingen årsavgift. Däremot bestämmer dom vilken kredit man får ( om det nu inte plötsligt ändrats, det händer ju nytt hela tiden). De är också skitsvåra att få höjt belopp på utan ny UC. Detta är iaf min erfarenhet sedan 3 år tillbaka, men andra kanske upplevt det annorlunda.
Norweiganskort verkar riktigt bra. Santanders är också bra eftersom dom inte tar någon årsavgift, men man får ingentill tillbaka på det
Då kan du lika gärna avsluta en fjärde.
Det verkar ju mest logiskt, men Santander ligger samtidigt med som en bra aktör när jag ska söka mitt stora lån så en uppsägning precis innan en låneansökan kanske försämrar mina chanser hos dom då. Det är lite så jag tänker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp