Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Begära pengar tillbaka från spelbolag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tyvärr så är det de som krävs för att få något. Att du sagt att du har problem med spel, spelberoende eller missbruk.

Har fan inte sagt så rakt ut tror ja inte, men det borde dem ju fatta tycker man... Kanske inte ska skicka då

Har fan inte sagt så rakt ut tror ja inte, men det borde dem ju fatta tycker man... Kanske inte ska skicka då
Nej det funkar inte så. Att dom ska fatta ändå. Men jag skulle försöka om jag var du. Prova allt. Skicka med alla underlag och ett bra brev

Senast ändrad:
Om du ser dig omkring i det här forumet så ser du att väldigt många här ÄR eller har varit i behandling för sitt spelmissbruk. Och tror du inte att de/vi är medvetna om att spelbolagen vill ha våra pengar?! Tror du inte att vi VET att vi har problem? Du tillför verkligen ingenting eftersom du är helt novis när det kommer till beroende. Merparten som är skuldsatta är det pga spel. Och du negligerar det hela med "vänd er till ett missbruksforum" . Vi ÄR i mångt och mycket i ett missbruksforum. Massa medlemmar har missbrukat lån och även spel! Vad gör du ens här? Du behöver inte råd när det kommer till din egen ekonomi och inte heller är du en tillgång för forumet för de som gör det. Du kommer inte med nån newsflash så gå och flirta med digsjälv i spegeln istället för och ställa dig över andra för och ge dejsjälv bekräftelse.

Ja det ett skämmigt inlägg. Hur många drar på sig lån frivilligt för att man är dum? Det är nästan bara spelmissbruk som leder till att vara överbelånad, spelmissbruk eller desperation. Och med tanke på hur det ser ut i Sverige, att vi ändå har det rätt ok, är många spelmissbrukare på forumet.
Jag tror inte att många på lånforum som har spelat skulle röra i ett smslån med tång om det inte var på grund av spel. Minns hur jag var helt förskräckt över hur folk kunde ta ett sms lån och bara skakade på huvudet. Skakade på huvudet över folk som spelade bingo eller köpte trisslotter.
Pin74 har ingen erfarenhet och då är det lätt att vara stöddig, men vi vet iallafall att vi inte är korkade, lurade, dumma, idioter och allt man skulle kunna tro.
JAG tror inte att många har ett så starkt psyke och intelligens att man ens orkar försöka överlista spelbolagen. Sen om det går dåligt i slutändan, jag vann skitmånga hundratusen kronor och många som spelar kanske är glada över "wow, jag fick 2000 kr på ett spinn". Jag är glad över att jag fick uppleva att ha många hundratusen på mitt konto, något som många aldrig får erfara.
Det skapar en mersmak och man vill dit igen men på ett vettigt sätt och det har lett till att jag är mindre rädd för att satsa på idéer, starta företag osv. än innan för nu vill man bli rik igen.Så tycker jag.

Hur mycket har ni fått tillbaka ish? Men när ni sagt så, stänger dem inte av en då direkt men ändå får man pengar tillbaka?

Fan har nog aldrig sagt så rakt ut men det borde dem fatta eller. Så tjatig man är såfort pengarna är slut. Tjatat om min cashback alltid för tidigt.

Dem ska väl vara tränade att se tendenser på spelmissbruk
Ja dom stänger dig permanent. Jag har fått tillbaka ca 65 000 sammanlagt.
Du själv måste också ha bett om spärr pga problem med spel. Det är hela grunden för att få tillbaka pengarna. Att du verkligen vill bli avstängd och gjort vad du kan men ändå kunnat spela upp pengarna. Är du redo att spärra dej på spelpaus? Bästa som hänt.

Ja dom stänger dig permanent. Jag har fått tillbaka ca 65 000 sammanlagt.
Du själv måste också ha bett om spärr pga problem med spel. Det är hela grunden för att få tillbaka pengarna. Att du verkligen vill bli avstängd och gjort vad du kan men ändå kunnat spela upp pengarna. Är du redo att spärra dej på spelpaus? Bästa som hänt.

Men hur har du kunnat spela upp 65K isf om du varit spärrad? Så att jag betett mig som en tjackis som vill knarka mera varje gång pengarna tar slut visar ingen indikation på beroende?

Min loyalty snubbe borde ju fattat säkert.... Finns det 0 chans då eller? Får försöka snickra ihopp ett bra mail

Men hur har du kunnat spela upp 65K isf om du varit spärrad? Så att jag betett mig som en tjackis som vill knarka mera varje gång pengarna tar slut visar ingen indikation på beroende?

Min loyalty snubbe borde ju fattat säkert.... Finns det 0 chans då eller? Får försöka snickra ihopp ett bra mail

Jag var spärrade mig hos en sida pga beroende och kunde sen spela på en sida som är i samma familj. Det ska man inte kunna.

Hänt på två olika ställen som till hör olika familjer.

Klart det visar på beroende men det enda sättet är att man själv uppgett beroende annars går de fria. vad du och jag tycker att dom ska förstå spelar ingen roll. Att jag skulle gå pengar öht var ju helt otroligt. Men det är pga att jag uppgett det skälet när jag spärrat mig på dessa sidor.

Jag har spelat på mängder och spärrat mig utan skäl. Också suttit och matat som en Besatt. Arv, lån, lön.. dessa kan jag glömma just pga att jag inte sagt att jag vill spärra pga det. De frågar också ibland varför man vill stänga av sig och då måste man svara det för att kunna ha en chans.

Men Sidan du spelade på. Hade de inte en spelgräns? När var detta? Du kan väl kanske luta dej på spelgränsen isf?

Senast ändrad:
Jag blev nekad ersättning av ComeOn gänget. Hade skrivit till ComeOn att jag var spelberoende i februari. Lägg då till att jag även har spärrat mig hos spelpaus. Nån vecka efter det kunde jag förlora en större summa pengar hos Folkeautomaten som har sin licens i Malta. Ligger dock fortfarande under CO-limited gaming tillsammans med ComeOn, Hajper och Snabbare mfl.
Jag har överklagat och denna gången har jag loggen själv på där jag nämner att jag är spelberoende som bevis. Dock verkar dom hitta kryphål då det inte ligger under samma licens. Vi får se hur det går.

Hur ser du på mina möjligheter Landa?
Kan intyga att det är omöjligt att få tillbaka något om man inte nämt det magiska ordet spelberoende. Har omsatt 10 tals miljoner på en sida med VIP manager som pumpade ut cashbonusar och presentkort med mera. Kom som en stor chock för min VIP kontakt när jag berätta om mina problem och bad om spärr. YEAH RIGHT liksom. Han har säkert fått % av mina förluster och alltid frågat hur jag mår osv om jag inte spelat på någon dag.

”Grattis på namnsdagen. Här har du 5000 kr att göra vad du vill med”

Jag blev nekad ersättning av ComeOn gänget. Hade skrivit till ComeOn att jag var spelberoende i februari. Lägg då till att jag även har spärrat mig hos spelpaus. Nån vecka efter det kunde jag förlora en större summa pengar hos Folkeautomaten som har sin licens i Malta. Ligger dock fortfarande under CO-limited gaming tillsammans med ComeOn, Hajper och Snabbare mfl.
Jag har överklagat och denna gången har jag loggen själv på där jag nämner att jag är spelberoende som bevis. Dock verkar dom hitta kryphål då det inte ligger under samma licens. Vi får se hur det går.

Hur ser du på mina möjligheter Landa?
Kan intyga att det är omöjligt att få tillbaka något om man inte nämt det magiska ordet spelberoende. Har omsatt 10 tals miljoner på en sida med VIP manager som pumpade ut cashbonusar och presentkort med mera. Kom som en stor chock för min VIP kontakt när jag berätta om mina problem och bad om spärr. YEAH RIGHT liksom. Han har säkert fått % av mina förluster och alltid frågat hur jag mår osv om jag inte spelat på någon dag.

”Grattis på namnsdagen. Här har du 5000 kr att göra vad du vill med”
Min situation var lika förutom att jag spärrat mig från Folke och spelade bort på come on och stugan. Jag fick tillbaka 37 000 från come on. Detta var ett tags nu så om inget ändrats i lagen så har du jättegoda chanser. Vidarebefodra loggarna till dom och hänvisa till ansvarsfullt spelande.

Min situation var lika förutom att jag spärrat mig från Folke och spelade bort på come on och stugan. Jag fick tillbaka 37 000 från come on. Detta var ett tags nu så om inget ändrats i lagen så har du jättegoda chanser. Vidarebefodra loggarna till dom och hänvisa till ansvarsfullt spelande.

Okej tack för infon :)

Stort tack för ditt svar.

Jag har nu hittat alla bekräftelsemail där jag skrivit att jag vill stänga permanent och utan att kunna återöppna pga spelproblem.

Ska försöka knepa ihop något. Problemet med mig är att jag ofta kan skriva långa noveller för att inte missa något viktigt

Skicka med några screenshots där det står du blivit spärrad sedan tar du screenshots på insättningar ifrån ditt bankkonto som skedde efter du var spärrad. Så kan du pedagogiskt markera datumen allt för att göra det övertydligt. Så blir det svårt för dem att vifta bort det :)

Lycka till, jag fick tillbaka 73 000 kr ifrån comeon och då hade jag spärrat mig på folkeautomaten men vissa andra fick inte tillbaka så känns lite som ett lotteri. Men ett bra formulerat mejl där man inte bara kastar skit utan lägger upp allting på ett bra sätt och bifogar screenshots så ökar nog chanserna markant.

Såg min historik ifrån Betsafe tidigare idag.. satte in 230 000 under en 7 dagars period precis när min timeout hade gått ut.. och på den tiden fanns inte självavstängning i menyn utan bara timeout. Man kan ju tycka de borde reagerat på det. Men de pengarna är nog borta..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp