Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Begära pengar tillbaka från flygbolag

Hej,

jag tänkte bara tipsa för er som är i behov av pengar och som har haft flyg försenade/ställts in/överbokats de senaste åren om https://www.airhelp.com/sv/. Advokatfirma som tar kontakt med flygbolagen i ditt namn för att få ersättning.

Det kostar ingenting förutom att de tar 35% vid lyckad åtgärd men det är något som jag använt fyra gånger nu senaste åren då jag haft otur med mina flyg. Brukar få tillbaka 4000-5000 men denna gången blev det en rätslig åtgärd som togs till domstol med extra avgifter för ett flyg Juni 2019, fick iallafall insättning idag på 1500kr vilket blev en fin bonus såhär till löning. Trots att det tog 13 månader tog ansökningen under en timme att göra.

Värt att tänka på och jag hittade ingen annan tråd om det, så håll det i tanke om ni har råkat ut eller råkar ut för något problem med flygbolag framöver. Ingen garanti såklart men inget att förlora:)

Har provat det en gång. Hade blivit 6 timmar sen och suttit strandad på Arlanda och tvingats dricka dyr sprit en hel kväll. Skulle få tillbaka nästan hela beloppet sa de. Men när jag skickat in pass och biljetter fick jag till svar att min försening berodde på vädret, därför ingen ersättning. Då hade ändå tre flyg till min destination hunnit lyfta innan det planet jag blev flyttad till.

Har provat det en gång. Hade blivit 6 timmar sen och suttit strandad på Arlanda och tvingats dricka dyr sprit en hel kväll. Skulle få tillbaka nästan hela beloppet sa de. Men när jag skickat in pass och biljetter fick jag till svar att min försening berodde på vädret, därför ingen ersättning. Då hade ändå tre flyg till min destination hunnit lyfta innan det planet jag blev flyttad till.
Jag har fått ersättning tre gånger och blivit nekad tre gånger. Två gånger pga vädret och tredje gången var SAS-strejken. Den är nog förresten inte klar än, jag har glömt bort.

Jag har också fått hjälp av https://www.airhelp.com/sv/ Fick tillbaka mer än resans ursprungspris.
Detta var för 1,5 år sedan. Gick väldigt smidigt till. Reguljärflyg kan tilläggas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp