Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bedrägeri ledde till skulder – hur får jag hjälp med lån och räkningar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo det är precis vad det är. Och 11.359 är grundhyran.
Soc hjälper inte. Har varit där i oktober då sa dom nej. Och nu säger dom nej.
Jag går snart och hänger mig.
Lägg allt du har på hyran kommande 2-3 månader. Låt andra räkningar gå till inkasso/kronofogden. Betalar du ikapp hyran har du chans att behålla lägenheten. Det är lång process innan man bli vräkt.
Handlar det också om bedrägeri så kommer hyresnämnden att förstå. Så gör allt att betala hyran. Har du pratat med hyresvärden om att göra en avbetalningsplan?

Lägg allt du har på hyran kommande 2-3 månader. Låt andra räkningar gå till inkasso/kronofogden. Betalar du ikapp hyran har du chans att behålla lägenheten. Det är lång process innan man bli vräkt.
Handlar det också om bedrägeri så kommer hyresnämnden att förstå. Så gör allt att betala hyran. Har du pratat med hyresvärden om att göra en avbetalningsplan?
Do. Hittar inga avbetalningar. Och lång? Så lång ör den inte.
Hag har 2 veckor på mig annars förlorar jag rättn återfå lgh.
Och lägg allt oå hyran
Sen hyran är betald har jag 7000 kvar.
Vad ska jag kunna avbetala med 11.500 och skuld på 7000 ?

Och lägg allt oå hyran
Men jag fattar inte detta ändå.

Detta hände i september.
Då tog de dina pengar.

Men du får pension varje månad på nytt, oktober och november. Så varför har du inte betalt hyran då? Eller åtminstone så mycket som det går? Det är som att du helt slutat betala i oktober och november? Varför då?

Men jag fattar inte detta ändå.

Detta hände i september.
Då tog de dina pengar.

Men du får pension varje månad på nytt, oktober och november. Så varför har du inte betalt hyran då? Eller åtminstone så mycket som det går? Det är som att du helt slutat betala i oktober och november? Varför då?
Skulden uppkom i september.
Hyran för okt o nov är betald.
Jag kan inte betala den jag missat.
Inte svårt förstår

Och lägg allt oå hyran
Jo, det är en lång process visst. Jag har själv blivit uppsagt tidigare. Om detta hände i september så hinner du inte bli vräkt några månader till. Blir man uppsagt så har du 3 månaders uppsägningstid. Flyttar du inte kommer ärende gå vidare till hyresnämnden. Där har du möjlighet att berätta din historia och få din hyreskontrakt åter. Speciellt om det handlar om bedrägeri och endast en hyra du ligger efter med. Så min tips är att du betalar av så mycket du kan per månad. Lämna undan bara för mat och allt annat släpper du till kronofogden. Men jag tycker ändå det är märkligt att en hyra är nästan 24 000kr om nu hyran är ca 12 000 kr kan inte avgifter vara dubbelt så mycket. Så något stämmer inte här...

Jo, det är en lång process visst. Jag har själv blivit uppsagt tidigare. Om detta hände i september så hinner du inte bli vräkt några månader till. Blir man uppsagt så har du 3 månaders uppsägningstid. Flyttar du inte kommer ärende gå vidare till hyresnämnden. Där har du möjlighet att berätta din historia och få din hyreskontrakt åter. Speciellt om det handlar om bedrägeri och endast en hyra du ligger efter med. Så min tips är att du betalar av så mycket du kan per månad. Lämna undan bara för mat och allt annat släpper du till kronofogden. Men jag tycker ändå det är märkligt att en hyra är nästan 24 000kr om nu hyran är ca 12 000 kr kan inte avgifter vara dubbelt så mycket. Så något stämmer inte här...
Det är den fakturan jag fått

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp