Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bedrägeri ledde till skulder – hur får jag hjälp med lån och räkningar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hm, med all respekt för dig och i all välmening.

MEN…det låter konstigt det här, får inte ihop hela storyn jag heller. Den känns aningen otydlig faktiskt om jag får säga mitt.
Säger inte att du hittar på eller så, men det är en del olika siffror hit och dit och det känns som att vissa saker tillkommit? Är detta hela sanningen eller finns det fler siffror, månader, skulder och så vidare?
När det uppkommer så här i efterhand kan det vara svårt att tyda hur det riktigt står till liksom.
Men ska försöka hjälpa dig.
1. Du lär nog få svårt att få tag i pengar just nu.
2. Har du någon form av inkomst som är kommande..(?).
3. Har du orkat berätta hela historien för hyresvärden och vad sa denne exakt mer än bara exempelvis ”Nej det går inte/Tyvärr det finns ingen möjlighet med mera..?
Ibland behöver man ju en närmare förklaring för ett beslut.
4. Att elen stängs av så snabbt låter märkligt (olika elbolag har säkert olika regler) det säger jag inte emot…
Men det låter snabbt, och om dom nu stängt av elen var det så att du berättade hur allting låg till? Dom flesta elbolagen brukar kunna ha en del förståelse. Man ska ju vara sen ett antal gånger, sen skickades det ju ut en delgivningsman, det kostar extra….och sen om inget sker där så stängs ju elen av. Hela den här processen ska då ha skett på bara någon månad..? För mig skedde det efter flera månader enda, första och förhoppningsvis sista gången. Jag var på djupet rent ekonomiskt då. Men saksamma, nu till dig igen.
5. Kan du på något sätt lyckas skramla ihop till påkopplingsavgiften i varje fall…? Som ju är på ett par tusenlappar.

Senast ändrad:
Förstår jag det rätt att under bedrägeriet . Så använda du pengar du skulle betala hyran med ?

Jag beklagar din situation.
Nu är det såklart försent att byta lägenhet men annars hade en billigare lägenhet varit bättre då 11000 kr är på tok alldeles för mycket när du får ut 18000 kr.
Får du inte bostadsbidrag ?

Tror den här personen trollar med oss. Personen heter TROLLmor...

Allt hen skriver verkar konstigt... Jag själv har haft problem med betalning av elen och hyror pga spelmissbruk.

Inte ens efter 6 obetalda elfakturor blev min el avstängd. Det måste först gå via kommunen och man för varning... att allt detta ska hända på så kort tid är osanolikt....

Så antigen trollar den här personen med oss eller har den här personen nån slsgs beroende... Jag känner igen beteendet...hsr man spelproblematik så försöker man få tag på pengar på alla möjliga sätt...

15500 men avgifter....
Men...i artikeln stod det väl 11000:- i hyra? Om det är septembers hyra så är det inte rimligt med 7500:- i avgifter redan.
Kan du inte förklara lite mer här så vi får en ordentlig bild och kanskr kan komma med bättre råd? Socialen brukar hjälpa om det är kris, på ett eller annat sätt.

Jag beklagar din situation.
Nu är det såklart försent att byta lägenhet men annars hade en billigare lägenhet varit bättre då 11000 kr är på tok alldeles för mycket när du får ut 18000 kr.
Får du inte bostadsbidrag ?
Bostadstillägg är inräknat.
Byta lgh ? Det ör 20 års kö i Luleå.
Glöm det

Bostadstillägg är inräknat.
Byta lgh ? Det ör 20 års kö i Luleå.
Glöm det
Om vi ska vara konkreta nu då. För du har ändå skickat med ett slags bevis på hyres fakturan.

Men det är ändå saker som jag tycker är märkliga.

Om du polisanmält, har du pratat med din hyresvärd? Jag förstår inte hur ett kommunalt hyresbolag inte kan vara förstående?

Sen får vi inget svar på detta.

Du får väl pension varje månad?
Betala så mycket du kan. Bestrida ärendet då vinner du någon månad i tid

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp