- Meddelanden
- 579
- Mottagna reaktioner
- 206
- Poäng
- 407
Nej, du har så rätt. Skulle absolut behöva prata med någon. Det är bara ren och skär dumhet och stolthet som gör allt jag inte redan gjort det. Antar att jag inte kommit dit än. Kollar runt på olika möjligheter att få samtalsstöd men bor i en liten ort så valmöjligheterna är små. Det är vårdcentral eller psykiatrin som gäller ser det ut som. Tyvärr har jag inte den relationen till mina kollegor som gör att jag vågar/vill berätta, inte i nuläget iaf. Men du har helt rätt, man behöver helt klart prata om denna ångesten och få hjälp att hantera den för att inte återigen återfalla i spel.Måste en kollega få veta då? Jag gick hos en spelterapeut, och man fick gå 10 gånger i rad innan det blev dokumenterat att jag var där. Eller hur det nu var. Sen besöker jag henne 1 gång i halvåret ungefär.
Rekommenderar verkligen det, beror ju iof på vem man går hos. Men min var toppen!
Gör det något att en kollega vet? (blir mycket jag i mina svar, ber om ursäkt för det) Jag har berättat för mina kollegor 5 st, och min närmsta chef. Visst kan det vara jobbigt att berätta, men jag tycker det är viktigt att berätta om mitt spelberoende. Jag skäms inte, inte längre iaf, det är ju en del av mig. Även om jag är spelfri.
Jag är kanske lite konstig. Det var så många år av ångest över spelandet, smusslande, lögner, jakt efter lån, enstöring var jag med ville och orkade inte umgås med någon.
Nu är det ju som en helt annan värld och då vill jag prata om mitt helvete under speltiden! Ursäkta för svamlet..
Grattis till din Spelfrihet! Riktigt bra jobbat, det är alltid inspirerande att läsa om folk som lyckats

Senast ändrad: