Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Barnförsäkringar, vad har du?

Nej det är ju därför som man måste ha det alltså, det är ju småpengar i sammanhanget men verkar vara kraftiga priskillnader.
I stort sett identisk försäkring kan kostar 290 hos bolag Y och 590 på bolag X. Har du 3 barn t.e.x. blir det rätt rejäl kostnad.
Ja så är det nog absolut. Och villkoren kan skilja sig kraftigt, vad man får ersättning för, belopp etc.

Vi har IF och betalar 3500kr per år. Ångrar att vi inte valde TH då de verkar täcka mer och ha bättre ersättningsnivå.

Har Folksam, 2 barn 8 & 10 år gamla.
Betalar 7500kr/år, paketet heter medlemsbarn stor 50 prisbasbelopp via facket.

Har Länsförsäkringar på tre barn där äldsta barnen kostar 347 och yngsta 283. Ett barn i folksam via medlemsförsäkring via facket, tror runt 280.

Det kluriga med barnförsäkringar är ju att det kan bli dumt att byta, om något inträffar och så har man inte hunnit ha den nya tillräckligt länge eller liknande.

Ett barn har fått några tusenlappar för ett ärr, för övrigt har vi inte använt dom.

Jag har inte läst hela tråden, nån kanske redan nämnt det jag säger men det kan inte säga en gång för mycket.

BYT ALDRIG BARNFÖRSÄKRING.

Om du har försäkring A ditt barn råkar ut för nått som inte verkar vara nån fara med, ni byter till B och barnet får plötsligt problem som härrör till händelsen när ni hade A, då kommer B säga app app den går inte det här kommer från nått som hände när ni hade försäkring A, så ni får inte en krona.

Jag VET att det arbetar folk på ett försäkringsbolag men har sina barn kvar i ett annat bolag, alla andra försäkringar har de bytt.

Barnförsäkring ska man väl egentligen bara byta om man inte haft skada på sina barn.

Barnförsäkring ska man väl egentligen bara byta om man inte haft skada på sina barn.
Knappt då ens. Du som jobbar/jobbat med försäkringar vet ju säkert att bolagen använder alla medel för att slippa betala ut pengar...

Nu är mina barn vuxna, men när vi väntade min äldsta för drygt 20 år sedan så hade vi en försäkringsrådgivare hemma, hon gav oss en pedagogisk genomgång av de olika bolagen och vi landade i att Trygg-Hansa var bäst då, sett till villkor och pengar.

Sedan dess har jag kört med Trygg-Hansa på nästan alla mina försäkringar (undantaget en del bilar) och jag har alltid varit väldigt nöjd med dem. Om de är bäst eller billigast vet jag inte, men jag vet att jag många gånger behövt nyttja såväl barnförsäkring som sakförsäkringar och de har alltid varit hjälpsamma och det har varit påfallande krångelfritt att få ersättning. Så jag fortsätter att vara lojal kund där. Förutom att jag nyligen sa upp min egen försäkring där eftersom jag har en tillräckligt bra försäkring via min arbetsgivare och under utmätning kan jag inte motivera att betala för en "onödig" försäkring.

Vi kör på Ica, skulle tydligen vara "bäst i test"enligt några jämförelsesidor. Sen är det väl lite så med försäkringsbolag när man ska använda dom att om solen inte lyste i öst när x inträffade på en udda tisdag så står man där med rumpan bar. Tycker hela försäkringsbranschen är humbug.

Tror vi betalar runt 300kr / månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp