Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Barnförsäkringar, vad har du?

Tror jag betalar ungefär samma för hemförsäkring sedan typ 1800talet.

Så har det verkligen varit, tycker även att fordonsförsäkringarna håller ungefär samma nivå. 200-300 trafik och 300-400 halv och 500-700 hel. Så har det typ varit hela tiden undantaget naturligtvis extremer som en 19-åring som äger en AMG i Tensta typ.

Men barnförsäkringarna har åtminstone gått upp med 100% i kostnad vilket förvånar mig lite.

Så har det verkligen varit, tycker även att fordonsförsäkringarna håller ungefär samma nivå. 200-300 trafik och 300-400 halv och 500-700 hel. Så har det typ varit hela tiden undantaget naturligtvis extremer som en 19-åring som äger en AMG i Tensta typ.

Men barnförsäkringarna har åtminstone gått upp med 100% i kostnad vilket förvånar mig lite.

Alla adhd-etc diagnoser kanske satt fart på ersättningar?

LF, runt 300kr månaden och barnet under 6 år.
Fått ut ersättning för småskador.

Alla adhd-etc diagnoser kanske satt fart på ersättningar?

Intressant teori, det kan det vara. Många barnförsäkringar har ju dock klausuler på den typen utav bokstavskombinationer men jag tror att det antingen handlar om att försäkringsbolagen sett att föräldrar inte säger upp försäkringarna oavsett kostnadsökning alternativt att skadeutbetalningarna kraftigt har ökat.

Trygg Hansa. Ca 2 miljoner per barn. Och runt 800 för alla 3. Ålder ålder: 0, 2 och 5 år.

Saftigt alltså...4000-5000 per år för en barnförsäkring kan säkert vara en fördubbling gentemot hur det var när jag arbetade på Trygg-Hansa.

Rätt rejäl ökning med tanke på att hemförsäkring + bilförsäkringar knappast dubblats i pris (för samma fordon/boende).

Funderar på att eventuellt placera det på IF där jag har mitt boende försäkrat men nästan 10 000 per år är ganska rejält. EGENTLIGEN hade man kunnat lägga dessa pengarna i aktier/fonder och på 20 år om det händer något bör ju inte kapitalet vara långt ifrån vad det hade kostat att betala ut en större summa vid en skada.

Nu har jag inte barn så jag kanske inte får vara med och kommentera, men jag skulle nog aldrig förlora mig själv om jag skulle skippa barnförsäkring och att det sen skulle hända något rejält. Ca 300 kr spar i månaden skulle inte på långa vägar täcka ekonomisk invaliditet resten av livet (om du inte är en jäkel på börsen då).

Nu har jag inte barn så jag kanske inte får vara med och kommentera, men jag skulle nog aldrig förlora mig själv om jag skulle skippa barnförsäkring och att det sen skulle hända något rejält. Ca 300 kr spar i månaden skulle inte på långa vägar täcka ekonomisk invaliditet resten av livet (om du inte är en jäkel på börsen då).

Nej det är ju därför som man måste ha det alltså, det är ju småpengar i sammanhanget men verkar vara kraftiga priskillnader.
I stort sett identisk försäkring kan kostar 290 hos bolag Y och 590 på bolag X. Har du 3 barn t.e.x. blir det rätt rejäl kostnad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp