Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Barnförsäkringar, vad har du?

Hej,

Ni som har barn - har ni barnen försäkrade?

Om svaret är "Ja" vilket bolag har ni och hur mycket betalar ni?

Jobbar själv i branschen men mot företag. Lämnade privatsidan sedan något år tillbaka.

Senast ändrad:
Folksam. Största belopp och ca 650 kr per månad. Har fått ut ersättning från dom för ärr mm utan krångel

Nån fackgrej via folksam som jag tror kostar 300 i månaden, lite osäker på omfattning.

Enskild hos länsförsäkringar, kostar väl drygt 200 i månaden per barn. Maxbelopp, osäker på vad det innebär men 2-3 miljoner som max ersättning kanske.

Jag har medlemsbarn via seko fackförbund.
Har högsta prisbasbelopp, motsvarande 2,9 miljoner, på barnen och vi betalar 291kr/mån per barn. :)

Trygg hansa (trygga barn) 274kr/månad för ett försäkringsbelopp på 2556000kr (1barn)

Saftigt alltså...4000-5000 per år för en barnförsäkring kan säkert vara en fördubbling gentemot hur det var när jag arbetade på Trygg-Hansa.

Rätt rejäl ökning med tanke på att hemförsäkring + bilförsäkringar knappast dubblats i pris (för samma fordon/boende).

Funderar på att eventuellt placera det på IF där jag har mitt boende försäkrat men nästan 10 000 per år är ganska rejält. EGENTLIGEN hade man kunnat lägga dessa pengarna i aktier/fonder och på 20 år om det händer något bör ju inte kapitalet vara långt ifrån vad det hade kostat att betala ut en större summa vid en skada.

Tror jag betalar ungefär samma för hemförsäkring sedan typ 1800talet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp