Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Barnens situation.

Handläggarna för skuldsanering ska ju ta hänsyn till skuldsatta familjer och ensamstående med många barn men görs det i verkligheten också?

Handläggarna för skuldsanering ska ju ta hänsyn till skuldsatta familjer och ensamstående med många barn men görs det i verkligheten också?
Har sett en och annan som fått skuldsanering på 3 och 4 år pga barn. Men undrar om det automatiskt blir mindre år pga att man har barn eller det är fler faktorer som spelar in?

Jag tror själv att det beror mycket på hur pass human och förstående handläggaren är. Har också läst om fler som fått 3 och 4 år men jag och frugan fick båda 5 år och vi har tre barn under 8 år.

I väntan på prejudikat i nya skuldsaneringslagen är det nog ganska varierande

Hej. Jag fick 3 års skuldsanering pga att vi har 3 barn.
Vad jag har förstår så måste dom ta hänsyn till att man har barn.

De ska ju ta hänsyn men antal år kan ju bli 5 ändå eftersom de går på hela situationen.

Trodde frågan gällde antal år.
Självklart måste de räkna med barnen i förbehållsbelopp och det har de "alltid" gjort.

De ska ju ta hänsyn men antal år kan ju bli 5 ändå eftersom de går på hela situationen.

Jo att "ta hänsyn till barn" är ju inget som är samma som att man ska ha kortare betalningsplan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp