Bankmöte på telefon

Hej fick precis besked från banken att vi kommer ha ett telefonmötet ist för irl

om jag inte var nervös innan så är jag det nu.. någon som har haft det innan? Var det smidigt? Är mest nervös på att dom kommer gå imot det som jag å sambon vill göra..

Är väl ingen skillnad mot fysiskt?

Hej fick precis besked från banken att vi kommer ha ett telefonmötet ist för irl

om jag inte var nervös innan så är jag det nu.. någon som har haft det innan? Var det smidigt? Är mest nervös på att dom kommer gå imot det som jag å sambon vill göra..

Jag har haft ett par bankmöten över telefonen. Gått smidigt. Tycker det är bra mycket skönare. Kan man gå runt i slitna jarlingar och nätlinne hemma och inte behöva ta på sig finskjortan. :D:cool:
Nä men det kommer vara som om du gick in på banken och hade "vanligt" samtal.
Skriv ner lite stödord på ett papper som du kan ha framför dig när ni pratar så du inte glömmer av något.

Kommer gå bra. Glöm inte andas! :)

Ska jag göra bra tips men e ju lite nervös när det handlar om så komplicerade saker men du har rätt kanske är mycket mindre risk för nervositet när man har sina mjukis på

Ska jag göra bra tips men e ju lite nervös när det handlar om så komplicerade saker men du har rätt kanske är mycket mindre risk för nervositet när man har sina mjukis på

Förstår att det känns jobbigt och nervöst. Är lätt för mig att sitta här och skriva att du ska ta det lugnt.
Men jag vet själv att ju mer man stressar upp sig över möten/samtal, ju jobbigare är det och mer pannkaka av allting blir det när man lägger på luren sen och man inte fått fram det man egentligen vill ha sagt.
Tänk att det är en helt vanlig människa som sitter på andra sidan luren och är där för dig. Så lägg upp allting bra och ordenligt bara så ska du se att det flyter på galant! :tummen:

Så därför kan det vara extra viktigt med stödord. Tänk ut lite frågor som du tror din bankman kommer fråga angående det ni vill prata om, så vet du redan innan vad du på ett ungefär ska svara. :)

Hade bara telefonsamtal när jag flyttade allt till Nordea, inga problem. Mycket mail efter det. Känndes skönare enligt mig :)

Behöver man prata med banken när
man söker BoLån nuförtiden eller kan allt skötas online? Känner att jag inte orkar förklara mina 600.000 i blanco

Behöver man prata med banken när
man söker BoLån nuförtiden eller kan allt skötas online? Känner att jag inte orkar förklara mina 600.000 i blanco
Nej det behöver du inte, det går att sköta digitalt. Inget jag personligen gör vid business, då tar jag det alltid face 2 face för vidare förhandling. Tänk på att det är lättare att säga nej/få sämre villkor digitalt än öga mot öga.

Nej det behöver du inte, det går att sköta digitalt. Inget jag personligen gör vid business, då tar jag det alltid face 2 face för vidare förhandling. Tänk på att det är lättare att säga nej/få sämre villkor digitalt än öga mot öga.
Håller så helt med dig, alltid bättre att diskutera saker live än att få ett blankt nej av en digital robot som klipper vid knäskålarna :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp