Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bankerna drar sig tillbaka!

Absolut jag är med säker på att det brodde på det och tack vare att lendify tog instantor som var det enda erbjudandet jag fick , men jag tror fortfarande att det är lite hysteri bland bankerna nu i dessa tider , jag önskar alla här på forumet att dom kommer på fötter med samlingslån etc det är inte de men det känns svårare nu än om vi backar 3-4 månader

Om något så har de nog mer med att göra SvDs granskning av lånemarknaden förra veckan. Skrevs typ 6-7 artiklar

Kan stämma att man inväntar inkomst men när jag skulle fylla i min senaste ansöka skulle jag kryssa i ja eller nej ifall jag jobbade inom hotel , bygg , affärsbranchen m.m
Dom är nog rädda för att människor mister sitt jobb i dessa Corona tider.:(

Jag lade om ett lån i måndags via Lendo, bakade bland annat ihop mitt billån och ett blancolån på 65 000 kr. Inga problem. Ränta runt 6% och då har jag redan ett större blancolån.

Allas förutsättningar är så klart olika, men någon generell panikbroms hos bankerna tycks inte finnas.

Jag hade allt ändå lite rätt med att det skulle vara tuffare att få erbjudande :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp