Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Banker kan ge lättnader pga högre räntor - mer tid

Vad är det du säger för att få en lättnad på avbetalningsplan?
@pinnen222

Har sagt åt alla typ såhär på telefon:

Jag ammorterar på ett annat lån som jag verkligen vill bli av med i år för att komma ner i månadskostnad, på grund av stigande räntor har det också uppstått lite betalningssvårigheter vissa månader.
Tänkte därför fråga om ni kan hjälpa mig med en betalningsplan närmsta halvåret där jag vill betala minsta möjliga belopp under perioden. Det så att jag kan amortera bort ett annat lån och få lägre månadskostnader till dess och ha lättare att betala tilll Er i fortsättningen.

Riktiga anledningen är bara att köpa mig tid att hitta en lägenhet som jag vill flytta till i år (medan kreditbetyget är utan prickar) och bo där för dom kommande 5 åren.
Ska söka skuldsanering så fort jag flyttat, då jag tror att jag har goda chanser att bli beviljad. Men det kan jag inte säga såklart.

Nope på mitt remember lån amorterar jag lika mycket,får betala mindre på min ränta.
Norweigan ja bara amortera lägre men är vad jag behöver just nu.
Kommer att försöka på Nordax lånet också.
Dom här är stora lån..kommer att betala på dom i många år ändå ,är värt det för mig .
Kan du utveckla vad du menar med att du betalar mindre på din ränta hos Remember?
Ha de sänkt räntan för dig?
Att inte betala på räntan (om det är samma räntesats) innebär ju i praktiken att du amorterar mindre eftersom räntan läggs på skulden.

Kan du utveckla vad du menar med att du betalar mindre på din ränta hos Remember?
Ha de sänkt räntan för dig?
Att inte betala på räntan (om det är samma räntesats) innebär ju i praktiken att du amorterar mindre eftersom räntan läggs på skulden.
Jag får betala tillfälligt mindre på min ränta i 6 månader men amorterar lika mycket,efter det betalar jag återigen 7500 kr /mån oky.
Så just nu betalar jag 5500 kr

Jag får betala tillfälligt mindre på min ränta i 6 månader men amorterar lika mycket,efter det betalar jag återigen 7500 kr /mån oky.
Så just nu betalar jag 5500 kr
2000 kr i månaden mindre ,får jag bort ett annat skit lån .

Ringt runt i veckan och sammanställer mitt ufall om fler är intresserade:

• Remember: Lättnad året ut - fick ner månadskostnaden med 2000kr
  • Ikano: Lättnad i 6 månader - fick ner månadskostnaden med 2300kr
  • Collector: Ingen lättnad alls på samma sätt - Men en betalningsfri månad (nyttjade) och möjlighet till 2 amorteringsfria månader per år.
  • Marginalen: Ingenting alls - inga betalningsfria månader, inte rubba en krona någonstans. Ringde 2 gånger och pratade med olika handläggare
  • Klarna - Ingen lättnad, men möjlighet till betalningsfri månad. Kanske sparar den.
Frågat samtliga om lägre ränta, men ingen var intresserad av att sänka räntan.

Har kvar ett par aktörer att kolla med.

Ringt runt i veckan och sammanställer mitt ufall om fler är intresserade:

• Remember: Lättnad året ut - fick ner månadskostnaden med 2000kr
  • Ikano: Lättnad i 6 månader - fick ner månadskostnaden med 2300kr
  • Collector: Ingen lättnad alls på samma sätt - Men en betalningsfri månad (nyttjade) och möjlighet till 2 amorteringsfria månader per år.
  • Marginalen: Ingenting alls - inga betalningsfria månader, inte rubba en krona någonstans. Ringde 2 gånger och pratade med olika handläggare
  • Klarna - Ingen lättnad, men möjlighet till betalningsfri månad. Kanske sparar den.
Frågat samtliga om lägre ränta, men ingen var intresserad av att sänka räntan.

Har kvar ett par aktörer att kolla med.
vad mer exakt innebär lättnaden från Remember? tillfälligt sänkt ränta eller är det tillfälligt sänkt amortering?
när jag hade Collector för cirka två år sedan då lovade dom att sänka min ränta, men det gjorde dom aldrig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp