Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Banken har spärrat mina konton

Det behöver inte handla om det ni skriver utan bara att man inte svarat på formuläret som skickades ut för ett tag sedan där man fick fylla i var inkomster osv kom ifrån. Det skickades ut till alla som var kund i Swedbank. En anhörig struntade i att fylla i den och fick sina konton frysta

Penningtvätt är ett stort problem och bankerna är tvungna att drar alla över samma kam.
Nu vill polisen även få tillgång till swish transaktioner då mycket pengar flyttas runt i inte alltid ärliga syften.

För majoriteten av folk behöver man inte bry sig vid vanlig användning utav banktjänster men vid spel överföring och utländska krypto sajter så gräver man sin egen grop.

Om du inte jobbar på bank så är du i alla fall jävligt bra på att springa bankernas ärenden.

Ja, penningtvätt är ett enormt problem. Tror Swedbank har ett par miljarder på sitt samvete. De kan börja där.
Swish är ett sätt att snabbt föra över pengar utan väntetid, ungefär som kontanter - fast spårbart. Bankerna har däremot INGA krav på sig att granska varenda överföring, det är något de har tagit på sig helt och hållet själva att göra. Det drabbar i dagsläget folk som säljer på loppis, handlar på Tradera, eller swishar mycket med familj och vänner - och har exakt noll inverkan på kriminell verksamhet.

Om du inte jobbar på bank så är du i alla fall jävligt bra på att springa bankernas ärenden.

Ja, penningtvätt är ett enormt problem. Tror Swedbank har ett par miljarder på sitt samvete. De kan börja där.
Swish är ett sätt att snabbt föra över pengar utan väntetid, ungefär som kontanter - fast spårbart. Bankerna har däremot INGA krav på sig att granska varenda överföring, det är något de har tagit på sig helt och hållet själva att göra. Det drabbar i dagsläget folk som säljer på loppis, handlar på Tradera, eller swishar mycket med familj och vänner - och har exakt noll inverkan på kriminell verksamhet.
Sen är kriminella smarta nog (förhoppningsvis) att inte använda Swish överhuvudtaget.

Sen är kriminella smarta nog (förhoppningsvis) att inte använda Swish överhuvudtaget.

Möjligt att random gräsrökare köper weed via Swish, men vad det ska ha för påverkan på en miljardverksamhet som den illegala droghandeln att enstaka köpare åker dit, det vet nog inte ens polisen.

Alltså det här. Hundra fakkin procent! Inte ens tänkt på det haha fyfan hela grejen sån komedi. Allt är ju bara alibi for show - de håller bara på å jiddrar med tradera handlarna för att kunna säga ”titta, vi gör en massa för att förhindra penningtvätt”

Vad menar du med att "springa bankens ärende"?
Uppenbarligen börjar folk få problem med sina konton, i alla möjliga sammanhang.
I synnerhet om man ha stora överföringar till spelbolag, mycket swish eller rent av lathet beträffande uppdateringar.
På gott och ont lär vi se vi mycket mer kontroll i framtiden.
Instämmer om att börja med bankerna, de vet att böterna som fälls är bara en bråkdel av vinsten från skumma affärer.

Sjuka jävla banker. Tacka vet jag för Nordea. Aldrig en fråga om något.

SEB stängde av mitt konto dom vill jag skulle redovisa swish till min sambo för hyran bad dom dra åt helvete tog bolån, samlingslån, bank, livförsäkring etc på Nordea sen dess aldrig en fråga om npgt.
Kan tyvärr berätta att Nordea inte är mycket bättre ! Min man har fått in Swishar från mig och in pengar från lån och krediter och ändå vill dom har förklaringar , trots att man ser exakt vart pengarna kommer ifrån och jag har dessutom om och om igen förklarat att jag som är hans fru tar hand om räkningarna då min man inte orkar sånt längre efter postcovid .

Kan tyvärr berätta att Nordea inte är mycket bättre ! Min man har fått in Swishar från mig och in pengar från lån och krediter och ändå vill dom har förklaringar , trots att man ser exakt vart pengarna kommer ifrån och jag har dessutom om och om igen förklarat att jag som är hans fru tar hand om räkningarna då min man inte orkar sånt längre efter postcovid .
En bekant fick redovisa för Nordea för att han hade handlat åt en annan under corona tiden, inga stor belopp utan flera swish varje månad.
Finans Inspektionen är hack i häl på alla banker och det drabbar tyvärr "vanligt folk", vare sig du säljer på loppis eller handla åt någon äldre.

Då är alla banker samma. Tragiskt.

Jag hade inte haft något emot det principiellt om dom nu granskade allting, nu gör dom livet till ett helvete för oss privatkonsumenter som säljer skräp på Blocket för 70 kronor medan man låter skurkstater tvätta hundratals miljarder utan problem. Gäller samtliga storbanker.

Jag vet inte.. De ger oss en tjänst som Swish och låter oss köra på fritt och kommer sen med en massa redovisningskrav på ett onödigt hårt och hotfullt språk. Blir så trött att de beter sig hur fan de vill samtidigt som vi förväntas stå i givakt så fort de känner för det. Så jävla mycket på deras villkor
Håller med dig!
Jag skickade tillbaka brevet till Swedbank med svar på alla frågor.
Fick tillbaka mina svar och några frågor vad understrukna med rödpenna och det stod att jag måste besvara dessa frågor, vilket jag redan hade gjort!! Banken hade strukit över ett av mina svar med tipex och ville alltså att jag skulle svara igen, och antagligen ville de att jag skulle svara Ja eftersom det fanna bara Ja eller nej och jag hade redan svarat Nej men det hade de strukit över.
Jag blev väldigt illa berörd och ringde banken och frågade varför de strukit över mitt svar med tipex och varför har de inte skrivit en liten lapp med förklaring om varför jag får mina svar tillbaka!
Hon som svarade visste inte. Jag sa att hon får lägga till en anteckning att om banken tänker skicka tillbaka mina svar igen så får de lov att förklara sig.
Skickade tillbaka samma svar.
Han inte hört ngt sen dess.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp