Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banken drog trots 0kr på kontot

Jag har ICA Banken, där avvisas en dragning om det saknas täckning på kontot, med undantag för avgift för betalkort, då kan man hamna på minus.

Banken som gör fel här, 100%. Man har inte något lån hos banken och ska således inte kunna få ett lån utan kreditprövning. Som nu har jag ett lån hos skandia på 18 tkr, utan någonsom helst kreditprövning. Dessutom autogiron som jag inte ville skulle dras….
Banken kan i vissa fall godkänna en betalning även om det saknas full täckning på kontot.Man får Kontrollera vilka villkor och avtal man har med banken. Alla banker har inte samma tillvägagångssätt vill man vara säker så tar man bort autogiro medgivandet.

Därav kan man konstatera att bara för att man flyttar pengarna bort från kontot, inte har täckning så är det inte säkert att det inte dras pengar endå. Tyvärr är detta tipset som folk skrivit ut förut väldigt dåligt och ogenomtänkt.

Bra, då har vi kommit fram till att allt är bankens fel och allt är kundens fel och ingen kommer ge upp, då släpper vi den delen.

Men vad fan? Jag avslutade min Skandia konto och ser att jag ligger minus på kontot wtf??? Jag har avslutad denna bank förlängesedan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp