Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banken drog trots 0kr på kontot

Jag har aldrig varit med om att Handelsbanken dragit autogiron när pengar saknas. Finns det inga pengar så finns det inga pengar. Känns inte som ett korrekt agerande av banken!

Jag har aldrig varit med om att Handelsbanken dragit autogiron när pengar saknas. Finns det inga pengar så finns det inga pengar. Känns inte som ett korrekt agerande av banken!
Det är inte bankens ansvar att det ska finnas pengar på kontot det är kundens. Banken har inte gjort något fel när det blir så här utan det är enbart kunden.

Det är inte bankens ansvar att det ska finnas pengar på kontot det är kundens. Banken har inte gjort något fel när det blir så här utan det är enbart kunden.
Jo men om kontot är noll ska det ju såklart inte gå att övertrassera med 10.000 kr. Nu är det såklart kundens ansvar men i detta fall har det ju blivit fel hos banken som inte gjort en korrekt kontroll av saldot innan dragning.

Jo men om kontot är noll ska det ju såklart inte gå att övertrassera med 10.000 kr. Nu är det såklart kundens ansvar men i detta fall har det ju blivit fel hos banken som inte gjort en korrekt kontroll av saldot innan dragning.
Behöver inte vara så heller utan betalningen kan gå igenom i alla fall så det är fortfarande inte bankens fel hur som. Det är kunden som använt mer pengar än vad som fanns på kontot vid det tillfället. Man kan undra varför man tycker det är bättre att göra sig skyldig till en eventuell icke tillåten övertrassering och riskera att banken avslutar alla konton man har i banken om det vill sig illa istället för att man bara makulerar sina autogiro medgivanden i banken. Du lär väl logga in på banken ialla fall och flytta över dina pengar nånstans eller gör andra ärenden där.

Behöver inte vara så heller utan betalningen kan gå igenom i alla fall så det är fortfarande inte bankens fel hur som. Det är kunden som använt mer pengar än vad som fanns på kontot vid det tillfället. Man kan undra varför man tycker det är bättre att göra sig skyldig till en eventuell icke tillåten övertrassering och riskera att banken avslutar alla konton man har i banken om det vill sig illa istället för att man bara makulerar sina autogiro medgivanden i banken. Du lär väl logga in på banken ialla fall och flytta över dina pengar nånstans eller gör andra ärenden där.
Jag hade noll kronor på kontot och även de andra då jag ska byta bank. Dessa som drogs betalade jag in manuellt i går. Så nu måste jag reda i detta och hoppas få tillbaka det som är dubbelt betalt. Skulle makulerat dessa såklart men under alla år jag haft autogiron har detta aldrig skett så var ju extrem otur att det skedde just nu. Att det ens går.

Det är ett hundra procent bankens fel. Finns det inga pengar så finns det inga pengar. Thats it!

Det är ett hundra procent bankens fel. Finns det inga pengar så finns det inga pengar. Thats it!
Men man har ju själv godkänt transaktionen så banken har inte gjort något fel? Det är ju inte helt säkert att betalningen studsar bara för att det inte finns täckning på kontot tyvärr.

Du har godkänt att banken får dra pengar till företaget, inte exakt summa och inte exakt datum. Du har inte godkänt att banken drar pengar som inte finns och sätter dig i skuld till banken, tyvärr. Undantaget är kortavgifter.

Du har godkänt att banken får dra pengar till företaget, inte exakt summa och inte exakt datum. Du har inte godkänt att banken drar pengar som inte finns och sätter dig i skuld till banken, tyvärr. Undantaget är kortavgifter.
Det är kundens ansvar att det finns pengar på kontot det är inte bankens fel. Hur mycket du än vill att det ska vara så. Alla bankgiron studsar inte för att man inte har någon täckning på kontot som du kanske märker.:folded:

Banken som gör fel här, 100%. Man har inte något lån hos banken och ska således inte kunna få ett lån utan kreditprövning. Som nu har jag ett lån hos skandia på 18 tkr, utan någonsom helst kreditprövning. Dessutom autogiron som jag inte ville skulle dras….

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp