Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banken drog trots 0kr på kontot

Hej,

Min bank drog idag alla autogiron trots att jag inte hade några pengar. Nu har det dragits 18.000kr trots att jag inte har några pengar och tänkte inte heller betala dessa då jag tänkte släppa allt till kronofogden/skuldsanering. Kan banken köra igenom autogiron för så mycket trots 0kr på kontot?

Har varit med om att man legat back några kronor på kontot historiskt, men inte minus 18k på ett vanligt bankkonto. Nu kommer ju min lön gå mot dessa istället för att jag ska kunna betala hyra, mat m.m. Suck….

Var det lån från den aktuella banken med autogiro?

Det du kan göra är att öppna nytt konto i en annan bank och ändra lönekonto för rädda situationen.. Sen meddelar du ditt lönekontor nya kontot.

Låter som banken inte stoppade se transaktionerna i manuella täckningskontrollen.

Får dom göra så? Låter helt galet. Har man inte pengar så har man ju inte...

Gör Nordea likadant tros?

Skandia här med. Allt drogs, trots noll täckning. Någon chans att banken får stå för detta? Autogiron som drogs var från långivare, så inte skandialån
Ja samma här. Fick en chock! Tror tyvärr att vi som kunder får stå för det. Men kan inte förstå hur det kan gå till såhär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp