Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Banken bostadsrättsföreningen vill sälja vår bostad

Kf skrev i sin årsrapport till oss att vi fick behålla

Vi ska till rådgivaren om några veckor för att göra budget och söka sanering,det ska vi såklart också berätta för banken och föreningen.

Scenariot verkar vara att kfm bedömer att bostadsrätten saknar värde efter lån och kostnader är betalda.

Kommer banken med bolånet in med det ska den utmätas ändå då dom banken har rätt att kräva betalt ur panten.
Föreningen kan begära tvångsförsälning pga misskötta betalningar av avgift.
Får dom (föreningen) beslut om tvångsförsäljning kan jag inte tänka mig att dom backar.
Att det finns ett gäng barn och att det är svårt att hitta annan bostad är i de sammanhangen orelevant.

Tack för info! Jag ska kontakta föreningen så får vi se vad som händer

Vi ska till rådgivaren om några veckor för att göra budget och söka sanering,det ska vi såklart också berätta för banken och föreningen.

Bolånet påverkas inte av skuldsanering och bankens rätt att kräva betalt ur panten berörs inte heller av vare sig ansökan inledning eller beslut om skuldsanering.

Jag är inte säker på hur föreningens tvångsförsäljningsmöjligheter berörs, men magkänsla är att deras rätt till tvångsförsäljning inte påverkas av en skuldsanering heller.

Ja precis,sena betalningar men inget obetalt och ok från kf att bo kvar. Helt galet med tre barn varav två med svårigheter. Nej vi ska försöka ro det här i land. Hoppas de ger oss tid och att vi såklart sköter det under tiden

Exakt vad står det i rapporten? Kfm kan inte säga ok att bo kvar..

Ingen tvångsförsäljning än men en värdering ska göras och banken vill att vi provar att sälja

Vi är i fas nu men betalat sent några gånger under året som gått. Och nu i tid det har vi lärt oss

Det står att bostaden är utmätningsfri egendom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp