Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank som ger 800000 samlinglån

Sen är det betydligt svårare att få lån nu än vad det var innan med ska verkligen poängteras!
Det är dessutom högre räntor nu än det var då så svårare att få det att gå ihop+ att allt annat som mat är dyrare.

Att sitta och ge hopp till någon med ~480k inkomst som vill låna 900k är bara att ge falska förhoppningar för det sker inte och tror alla vet det hur mycket text eller siffror du tar fram
Ja. Räntan är ca 2-2.5% högre nu än under covid. Stryrrätan var i krokarna -0.25% till +0.25%, nu är den 2.25% - men nästa räntesänkning i juni som det ser.

”Att sitta och ge hopp till någon med ~480k inkomst som vill låna 900k är bara att ge falska förhoppningar för det sker inte”

- Det var precis det jag skrev att det krävs nog minst 600.000 i årsinkomst. behövs inte 1 miljon i årsinkomst. Men åter igen så kollar man lika mycken på KALP. Alltså vad man har kvar netto efter utgifter.

Däremot så kanske man kan baka in en del i huslånet om det inte är maxbelånat, med ett blanco på sidan. Värt att kolla med Nordea i varje fall.

Absolut.
Senast hade jag kontakt med dem för cirka en månad sedan. Jag har 1.200.000kr varav 920.000 synliga på uc. Inkomst för 2024 730.000 kr.

@LånaUtanPapper
Så kan det vara. Jag har hänvisat till forumet i samtal med Nordea, de idiotförklarade mig att jag inte ska lita på allt vad folk skriver på nätet.
Vet inte vad var det för KALP som de gjorde men för mig var det omöjligt.
Tack för återkopplingen. Även jag tror att banken förutsätter en relativ hög årsinkomst som gör att skuldkvoten understiger säg 1,5x årsinkomsten. KALPen kanske baseras på höga levnadsomkostnader, gissningsvis uppåt 20-25k, inte minst om man har barn. Samt räknar på snitträntor på vanliga lån som ger minst 12-15k på miljonen i lån. Därutöver om man ska gå plus varje månad med x-antal tusen kronor, ja då hamnar man runt en nettolön på 36+x(6) = 42k.
Kan ev gå smidigare om man har hus med ett övervärde som man helt eller delvist kan lösa in sina blancolån med. Min iakttagelse över de som fått lån är att man antingen haft bolån under marknadsvärde eller höga inkomster. Sist men inte minst, jag tror att banken även tittar på att man inte ökat skuldsättningen senaste åren samt att inga nya lån tagits. Lånens karaktär kan nog även spela in i bedömningen.

Ja. Räntan är ca 2-2.5% högre nu än under covid. Stryrrätan var i krokarna -0.25% till +0.25%, nu är den 2.25% - men nästa räntesänkning i juni som det ser.

”Att sitta och ge hopp till någon med ~480k inkomst som vill låna 900k är bara att ge falska förhoppningar för det sker inte”

- Det var precis det jag skrev att det krävs nog minst 600.000 i årsinkomst. behövs inte 1 miljon i årsinkomst. Men åter igen så kollar man lika mycken på KALP. Alltså vad man har kvar netto efter utgifter.

Däremot så kanske man kan baka in en del i huslånet om det inte är maxbelånat, med ett blanco på sidan. Värt att kolla med Nordea i varje fall.
Ja få in lån i huset finns den möjligheten så är det klart där det finns bäst chans att lösa detta

Det är säkert att vissa fick lån hos Nordea, men vissa inlägg borde tas med en nypa salt .
Vi fick aldrig se förutsättningar hos dem som hävdar att de har fått stora summor.
När jag hade möte med dem, hade jag gjort excel tabell, med alla siffror och även projektion hur framtiden bör se ut. Trots allt så nekades jag lånet, för att enligt deras beräkning behövde jag 20.000kr mer i lön för att bli beviljad.
Mina förutsättningar är ganska tydliga i trådstart.

Sk-rmbild-2025-06-03-152133.png

@Klas tänkte inte på dig faktiskt.
När fick du lånet och vad hade du för årsinkomst?
Stort grattis till dig, är verkligen glad för alla som lyckats med att lösa skiten!

Dyker in i tråden om det går bra haha..

Varit kund hos Nordea sedan jag var 16 år med electronkort, är nu 25 med bolån på ca 1,4m hos de.

550tkr inkomst 2024, har ca 540tkr blanco just nu på månadskostnad runt 10k. 16+19% ränta uppdelat på 500k och 50k
har 18ff och inga missbrukade krediter någonsin, låneträsket är resultat efter år av spelmissbruk.

har nu inte spelat på 3,5 månader och kommer aldrig röra skiten igen, borde jag försöka prata med min rådgivare redan nu? Eller borde jag vänta tills årskiftet och mina ff går ut innan man tar kontakt?

/GurkP

Dyker in i tråden om det går bra haha..

Varit kund hos Nordea sedan jag var 16 år med electronkort, är nu 25 med bolån på ca 1,4m hos de.

550tkr inkomst 2024, har ca 540tkr blanco just nu på månadskostnad runt 10k. 16+19% ränta uppdelat på 500k och 50k
har 18ff och inga missbrukade krediter någonsin, låneträsket är resultat efter år av spelmissbruk.

har nu inte spelat på 3,5 månader och kommer aldrig röra skiten igen, borde jag försöka prata med min rådgivare redan nu? Eller borde jag vänta tills årskiftet och mina ff går ut innan man tar kontakt?

/GurkP
Med så många ffr ska du inte prata med dom nu nej. Du ska vänta tills dom är borta.

Tyvärr jag investerade pengar och hamnade i 900 t i skuld.
Jag 350 t marginal bank
250 seven day
280 swedbank
70 t kreditkort
Jag har inga betal anmärkningar
Har 450 t årsinkomst
Jag äger en bostadsrätt har lån 550 t
Finns det någon bank som kan samla detta eller ska jag testa på zmarta , hur ska jag kunna låna 100 t?

Tack i förhand
Det bästa är att du säljer säljer lägenheten och flytta till en 1a och börja om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp