Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, privatlån!

Jaa vad bra det gick som du hoppades på nu kan du sova gott i natt om du inte firar för fullt förstås grattis grattis:):):):):)

Grattis!!! Gud va skönt. Ska bli spännande att se vad som händer med din score. Du har ju inte alldeles olika förutsättningar mot mig. Tror nog att det kan gå fortare att baka ihop det i ett bättre lån. När jag pratade med SEB i förra veckan var 6 ff inget hinder. Inte underskottet på 76K, eller nåt annat. Det enda bekymret dom hade var att jag såg ut att ha väldigt mycket kredit beviljat mot vad jag utnyttjat. Men det stämde ju inte.
Din score kommer ju sjunka ordentligt vid nästa uppdatering. Se till att avsluta allt (utom ett enda) som inte används vad gäller krediter.
Stort grattis igen :)

Jag fick först godkänt av BN och sedan avslag när jag angav krediter jag ville lösa som inte syntes på UC. Tror ni att det är värt att söka igen efter 3 månader och inte ange de krediterna utanför UC? Jag har 288 i inkomst, (tjänar betydligt mer nu) 400 i lån 2 förfrågan. Vill samla ihop lån. Alla svar uppskattas !!

Hur många ff har du kvar då om 3 månader? Om du fortfarande har kvar så skulle jag nog vänta minst sex månader innan jag gjorde en ansökan. Det du kan göra är att sök på ett samlingslån där du lägger in dina kredit kort. Sen om du kan betala räkningar med dom korten så kan du ju ta och betala dom lånen som inte syns på uc med dom korten så kan du få bort dom på det sättet. Men se till så att du betalar bort mer av dom lånen som inte syns på UC så att månadskostnaden inte bli högre än om du betalar det lägsta på kredit kortet.

Hoppas du förstår hur jag menar med allt. =)

Jag har två förfrågningar om 3 månader och förutsättningar enligt ovan. Ja det var så jag hade tänkt om jag får det beviljat. Tror du att jag har en chans? Kan man maila BN och fråga?

Fråga,

Gjorde en ansökan på 50K hos NB och fick ett mejl om att det blivit beviljat. Fick även möjlighet att låna upp till 160K vilket jag valde att ta. Fyllde därefter i kontonummer och signerade avtalet.

Fick även ett sms kort därefter om att det nya beloppet blivit beviljat samt att jag kommer bli meddelad när pengarna överförts.

När jag nu loggar in på BN så ser jag på översikten att det ligger en debit på 399SEK som avser uppläggningsavgiften. Jag ser också information om kommande betalning/skuld som motsvarar avbetalningsplanens månatliga summa.

Min fråga är då, är allt klart eller ligger jag fortfarande under bedömning?

Tack!

Jag har två förfrågningar om 3 månader och förutsättningar enligt ovan. Ja det var så jag hade tänkt om jag får det beviljat. Tror du att jag har en chans? Kan man maila BN och fråga?

Ja, du kan ju alltid maila dom och kolla om du kan ta en ny ansökan. Men risken finns ju då att dom kanske tar en ny förfrågan. Sen när dom har sett en gång att du har skulder som inte syns på UC så kan ju även det vara en anledning till att dom kan ge dig avslag. Men mail dom först och fråga om du kan få lånet beviljat igen och kanske slippa ytterligare en ff.

Fråga,

Gjorde en ansökan på 50K hos NB och fick ett mejl om att det blivit beviljat. Fick även möjlighet att låna upp till 160K vilket jag valde att ta. Fyllde därefter i kontonummer och signerade avtalet.

Fick även ett sms kort därefter om att det nya beloppet blivit beviljat samt att jag kommer bli meddelad när pengarna överförts.

När jag nu loggar in på BN så ser jag på översikten att det ligger en debit på 399SEK som avser uppläggningsavgiften. Jag ser också information om kommande betalning/skuld som motsvarar avbetalningsplanens månatliga summa.

Tack!

Låter ju onekligen som allt är grönt :)

Jag fick först godkänt av BN och sedan avslag när jag angav krediter jag ville lösa som inte syntes på UC. Tror ni att det är värt att söka igen efter 3 månader och inte ange de krediterna utanför UC? Jag har 288 i inkomst, (tjänar betydligt mer nu) 400 i lån 2 förfrågan. Vill samla ihop lån. Alla svar uppskattas !!

En nekad ansökan har negativ inverkan på nästa (jag har pratat med BN om det). Jag tror i så fall det är klokt att prata med dem om en ny ansökan först.

För övrigt, själv gjorde jag precis samma sak, tror ca hälften av de lån jag angav inte fanns på min UC utan sambons (som inte var medsökande). Det måste vara en ny policy!

Fråga,

Tack!

Det var någon här på forumet som sökte lägsta möjliga summa och sedan höjde till maxgränsen som fick ett samtal om vad det berodde på. Det var mer extremt än 50 till 160 dock, och vet inte om det då gick så långt att man kunde se betalningsplan osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp