Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, privatlån!

Det står att jag också kan utöka mitt lån men ingen summa... jag ansökte på 70.000:- men det gick inte. När jag sökte första gången fick jag en kreditgräns på 225.000:-. Jag lånade 125.000. Ändå gick det inte att utöka med 70.000:-. Jag fick avslag direkt men än så länge har jag inte fått någon UC till min Kivra... Ansökan gjordes igår..

Vågar jag söka på nytt med en lägre summa tro?

Lånet tog för endast en månad sen...

Nu upptäckte jag att länken va försvunnen igen så jag kan inte ansöka om ökning överhuvudtaget längre.... :(

Senast redigerad av en moderator:
Det var ju lite konstigt att länken försvann,för du måste väl kunna söka på ett lägre belopp,dessutom lovade dom dig 225.000 som kreditgräns,och sedan verkade det ju inte som det ens togs en ny "UC" på det sökta beloppet den här gången,väldigt märkligt.

Ja det var konstigt. Har fortfarande inte fått någon UC till min Kivra heller...
Kanske ska ta och maila dom och fråga..

Nu tänkte jag bara att jag vill höja det med 25.000:- så det kanske kan gå.. med lite tur..

Jag fick den informationen redan i mailet de skickade. Men syns även på mina sidor.

Hur länge har du, och alla ni andra som kan se er kreditgräns och utöka lånet varit kunder? Eller kunde ni höja era lån direkt från början?

Jag har varit kund i några veckor nu,men fick detta erbjudandet för några dagar sedan om att höja upp befintligt lån.

Ok,
dom svarade på mitt mail nu och tydligen kommer länken upp igen om några dagar. Dom såg att jag sökt höjning på 70.000 nyss (fan va slarvigt av mig att söka det i ett paniktillfälle)...
Så här skrev dom:

"När man ansöker om upplåning måste en ny UC dras och vi utgår ifrån den nya UC som dras om det är möjligt med en upplåning eller inte. Du kan alltid ansöka om detta på MinSida när länken är aktiv då vi kan se att du nydligen har gjort en ansökan. Det tar några dagar innan länken för att ansöka på nytt blir öppen igjen."

MEN jag har fortfarande inte fått någon UC skickad till min Kivra!! Kan dom ha tagit en ändå?? Någon som varit med om något liknande? Måste inte jag bli informerad av UC om någon tagit en upplysning på mig? Kan det vara så att dom bara säger att dom alltid gör det även om dom direkt såg att den summan jag sökte va för hög i deras tycke så dom nekade mig utan att ta UC? Jag vågar inte fråga dom för då tar dom kanske en UC på mig i efterhand för att det ska bli rätt...

Det finns hopp om mina 25.000 iaf. Störigt att jag inte kan se min kreditgräns som vissa andra kan...

Du kommer nog att få igenom ditt lån,fast (kanske) på ett annat belopp.Ja att du eller alla andra inte kan se kredit gränsen,kan ju vara ett skit faktiskt.

Ja det var konstigt. Har fortfarande inte fått någon UC till min Kivra heller...
Kanske ska ta och maila dom och fråga..

Nu tänkte jag bara att jag vill höja det med 25.000:- så det kanske kan gå.. med lite tur..

Ansökte själv häromdagen och fick inte godkänt. Ringde till dom och kom då underfund med att dom hade inte tagit någon ny UC utan grundade beslutet på en UC tagen förra året där jag hade en anmärkning som numera är borta och jag därmed borde bli godkänd. Tydligen har dom något fel i sitt datasystem, kan vara därför du inte ser att en ny UC är tagen.

Ok fint att det inte tagits någon UC då!! :)

Hur slutade det för dig? Fick du utöka?

Hur länge har du, och alla ni andra som kan se er kreditgräns och utöka lånet varit kunder? Eller kunde ni höja era lån direkt från början?

Jag har varit kund fr årsskiftet. Men utökning av lån har inte funnits tillgängligt förrän nu i juli.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp