Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, privatlån!

Står bara

"Kredittagaren har rätt att när som helst, helt eller delvis utan avgift därav lösa krediten i förtid"

Jag vill ju veta om totalkostnaden blir mycket dyrare om jag betalar ett lån jag bundit på 10 år i förtid. Eller om jag typ ska binda det i 2-3 år istället.

cirka 15 % så tyvärr rätt högt.

Valde att ha lånet under en längre tid men kommer försöka amortera mkt på kort tid så jag blir av med det snabbt.
Kreditbetyg?
Finns det någon nackdel med att ha lånet signerat under en längre tid typ 10 år?

Jag förstår att om jag faktiskt har lånet i 10 år kommer det kosta sjukt mycket pengar, men om jag lyckas betala av allt inom 1 år kvittar det väl? Betalar väl bara räntan fram tills den dagen jag avslutat lånet?

Uppskattar snabbt svar
Jag har hört att bankerna föredrar att låna ut på längre tid då man binder sig närmre dem och det blir mer gynnsamt för dem också. Så som jagvhar förstått det så är det bättre ur deras synvinkel att ansöka om lån på 12 år kontra 8 tex. Detta är inget jag säkert kan säga stämmer dock utan endast vad jag hört.

Hade 3,1 % när jag ansökte. Efter denna ff nu 4,4 %.

Jo jag förstår att de tjänar mer pengar på mig om jag binder mig längre och de FAKTISKT har mig under en längre tid. Men om jag exempelvis löser lånet i förtid efter 1 år när jag bundit lånet på 10 år, blir det fortfarande jättedyrt för mig?

Man får amortera hur mycket man vill när man vill

Uppskattar de svar jag har fått men är det jag som är otydlig eller missförstår jag er?

Alltså jag vet att jag kan slutbetala, att jag kan lösa lånet helt eller delvis i förtid.

Min fråga är om det är avsevärt sämre privatekonomiskt att binda ett lån på 10 år istället för exempelvis 2 år om jag har tänkt att slutbetala lånet inom 1 år? Hur räknar de fram räntan för att lösa lånet på ett 10-årigt bundet lån kontra ett som är bundet på 2 år?

Jag förstår att om jag faktiskt kommer ha lånet under dessa 10 år kommer det vara väldigt dyrt, men det bör väl rimligtvis inte vara så dyrt om jag slutbetalar lånet som är bundet på 10-år inom 1 år istället?

Du kan inte binda något lån hos bank norwegian. Det är rörlig ränta dag för dag

Du kan inte binda något lån hos bank norwegian. Det är rörlig ränta dag för dag

Ok, menade inte så. Men man kan ju välja olika längder på lånet. 1 år, 2 år, 3 år.... 10år etc.

Blir det jättedyrt att slutbetala/lösa ett lån som har en längd på 10 år efter 1 år? Är det avsevärt bättre privatekonomiskt att ha ett lån med en längd på 3 år istället och slutbetala/lösa det efter 1 år?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp