Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nej något sådant har inte kommit. Har aldrig fått hem något per post från dem. Varje månadsavisering har kommit på mailen och även detta kontoutdrag där det stod kontoutdrag och den lilla texten att dom skickat till inkasso.
På Kronofogdens sida står följande att läsa under fråga:
(Intrum hade ju inte ens skickat mitt ärende till KF, jag har ju inte fått yttra mig ens. Tänk om min identitet hade blivit stulen (mail, tele, allt) då har jag ju inte en sportslig chans att komma med ngn invändning innan anmärkningen är utfärdad....)
Jag har fått ett betalninsföreläggande. Får jag då också en betalningsanmärkning?
Om du är skyldig någon pengar och inte betalar tillbaka dessa, kan fodringsägaren ansöka hos Kronofogden om betalningsföreläggande. Fordringsägaren riktar genom Kronofogden ett krav på dig att betala din skuld. Ansökan registreras och skickas med brev till dig. I ansökan ser du vem som anser sig ha ett krav mot dig och hur stor skulden är. Du har då viss tid på dig att invända mot kravet. Är kravet riktigt och du inte gör några invändningar utfärdar Kronofogden ett utslag.
Uppgifter om detta registreras hos kreditupplysningsföretag och leder vanligen till en betalningsanmärkning. När ett betalningsföreläggande registreras mot en juridisk person hämtas uppgiften vanligen av kreditupplysningsföretagen redan vid ansökan.
Är 20 år gammal och tjänar bra 30 k efter skatt varje månad.
Har vart i detta jävla smslånträsk i 1 år nu. För 6 månadersen tog jag ett privatlån på 50 000 och löste alla men ändå fortsatte mitt missbruk av spel (Online, maskiner, krogen osv) Och jag kom in i det igen. Nu sitter jag 1 v efter lönen med 0 kr och en massa lån att betala. Jag vet jag är idiotiskt men jag vill bli av med mitt spelberoende och få koll på min ekonomi.
För att komma till skott. Jag ansökte hos norwegian lån nu och fick ett mail att dem har godkänt det på 70000 allt jag behöver göra är att signera det med e legitimation och skicka in löne spec och vart pengarna ska betalas ut till. För mig känns detta som en räddning i nöden men är det säkert att dem godkänner det efter jag gjort följande?
Men vet inte ifall det är godkänt än. men dem skrev det i smset samt mailet men måste lägga till eleg lönespec o så först. Undrar om dem godkänner det direkt efter då eller tar ny kreditupplysning.
Ska jag vara ärlig vet jag inte hur mycket i skuld jag har.. har kanske 20 olika företag :s snitt på 2-3 tusen per lån. så en hel del Vill bli av med det och känna mig trygg