Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, lösa litet lån

vad har ni som har ansökt för förutsättningar? Jag ska själv ansöka snart så uppskattar verkligen alla svar för att se om det är värt för mig att söka. Vad hade ni för inkomst, antal förfrågningar, hur mycket lån (på er UC) och underskott ? Tacksam för era svar

Står tydligt på deras hemsida att beskedet är preliminärt innan den manuella kontrollen.
ok men om det skiljer så pass mycket mellan preliminärt godkännande och slutgiltigt beslut så borde det nog stå klart och tydligt på skärmen att det belopp som man blivit beviljat endast är ett preliminärt godkännande.

ccandra: uppgav du lån som skulle lösas in som inte syntes på din UC? Jag fick avslag pga det förra året när jag skickade in en del smålån som de skulle lösa som inte syns på kreditupplysningen.

hur mycket lån har Du som syns på din UC om man får fråga?

vad har ni som har ansökt för förutsättningar? Jag ska själv ansöka snart så uppskattar verkligen alla svar för att se om det är värt för mig att söka. Vad hade ni för inkomst, antal förfrågningar, hur mycket lån (på er UC) och underskott ? Tacksam för era svar

Jag blev beviljad 25 000 kr (men kan låna upp till 120 000 kr). Uppgav min lön (24k innan skatt), och skickade in senaste lönespecen.

Jag har inga tidigare banklån som är registrerade hos UC, utan bara tagit ett par, små, smslån.

Jag har ganska många förfrågningar hos UC, tror det är runt 9st, men det gjorde inget.

Bank Norwegian var även snabba på att handlägga ansökan. Lånet blev utbetalt innan lunch idag. Jag skickade in ansökan igår.

Senast ändrad:
Fick inte skicka in någon spec bara vilka krediter jag ville lösa och signera avtalet.
Men man anser ju om man får både sms och mail och får signera ett avtal om att det är godkänt och att jag godkänner det så borde det ju betyda att allt är klart. Dessa processerna borde ju isåfall vara tillgängliga EFTER den manuella kontrollen. Eller hur?

Ring dem, absolut bästa sättet. Om du kan få komplettera med lönespec kanske det hjälper dig.

Fick inte skicka in någon spec bara vilka krediter jag ville lösa och signera avtalet.
Men man anser ju om man får både sms och mail och får signera ett avtal om att det är godkänt och att jag godkänner det så borde det ju betyda att allt är klart. Dessa processerna borde ju isåfall vara tillgängliga EFTER den manuella kontrollen. Eller hur?
Håller med!

Det bästa är att du ringer och frågar vad som hände! Kan vara bra för dig att veta varför de ändrade sitt beslut.

Du har inget att förlora på att ringa och jag hoppas att det bara blivit knas och att du blir godkänd!

ccandra: uppgav du lån som skulle lösas in som inte syntes på din UC? Jag fick avslag pga det förra året när jag skickade in en del smålån som de skulle lösa som inte syns på kreditupplysningen. Fick avslag efter jag först fått alla dokument och trodde allt var grönt,( fick reda på det när jag ringde och frågade)

hur mycket lån har Du som syns på din UC om man får fråga?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp