Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank har gjort ändring i min deklaration

Ja banken har ändrat en uppgift på 100 kr minus, inte jag. Men jag behövde skicka in deklarationen igen eftersom annars stod den som ej inskickad och den måste in före 2/4 för att kunna få pengar i april.
Jag har läst om andra förra året som drabbats och då fick de pengar i april. För mig det hänt mig också för några år sedan
Hur vet du att du behövde skicka in deklarationen igen? Har dom sagt det från kundtjänst?

För står ju i brev om ändring från skatteverket att jag inte behöver göra Något om ändringen stämmer. Tänker väl dom där hade skrivit att man måste skicka in igen?

Hur vet du att du behövde skicka in deklarationen igen? Har dom sagt det från kundtjänst?

För står ju i brev om ändring från skatteverket att jag inte behöver göra Något om ändringen stämmer. Tänker väl dom där hade skrivit att man måste skicka in igen?
Anledningen till att du måste skicka in den på nytt är för att godkänna att ändringarna stämmer.

Anledningen till att du måste skicka in den på nytt är för att godkänna att ändringarna stämmer.
Så tolkar jag det också. Och att en ändring blir det om du ändrar tillbaka det banken har ändrat. Nu godkänner jag endast min deklaration igen

Hur vet du det? Står ju man inte ska göra någonting. Är mer rädd att det blir en ändring Ifall man skickar in pånytt.
Men, såklart det känns sådär när det står "inte inskickad" nu. Får helt enkelt vänta med göra något tills support öppnar imorgon igen.

Som sagt, "

Meddelande om ändrad uppgift i din deklaration
Efter att du deklarerade har det kommit in en ny uppgift till Skatteverket som kan
påverka din skatt. Här nedanför hittar du den nya uppgiften och vem som skickat
in den.
Om uppgiften stämmer behöver du inte göra någonting. Om du inte hör något
ytterligare från oss kommer vi att beskatta dig i enlighet med uppgiften. Beslutet
kommer att framgå av ditt slutskattebesked.
Om du anser att uppgiften är felaktig behöver du kontakta den som lämnat uppgiften.
Be uppgiftslämnaren skicka in en rättad uppgift till Skatteverket så snart som möjligt,
så att din skatt blir rätt. Du behöver även kontakta oss på telefonnummer 0771-567 567
så du inte blir felaktigt beskattad. "

Hur vet du det? Står ju man inte ska göra någonting. Är mer rädd att det blir en ändring Ifall man skickar in pånytt.
Men, såklart det känns sådär när det står "inte inskickad" nu. Får helt enkelt vänta med göra något tills support öppnar imorgon igen.

Som sagt, "

Efter att du deklarerade har det kommit in en ny uppgift till Skatteverket som kan
in den.
ytterligare från oss kommer vi att beskatta dig i enlighet med uppgiften. Beslutet
Om du anser att uppgiften är felaktig behöver du kontakta den som lämnat uppgiften.
Be uppgiftslämnaren skicka in en rättad uppgift till Skatteverket så snart som möjligt,
så att din skatt blir rätt. Du behöver även kontakta oss på telefonnummer 0771-567 567
Men du behöver skicka in deklarationen ändå för att godkänna nya deklarationen. Men vänta till du får tag i Skatteverket

Detta hände mig för ett par år sedan. Jag hade godkänt, och straxt därefter hade en bank ändrat ränteuppgifterna och jag behövde godkänna deklarationen på nytt. Jag frågade Skatteverket om det räknades som en ”ändring” även om den inte var gjord av mig. Fick olika svar, någon sa nej, nån sa kanske och en sa ja…

Resultatet av kakan : jag fick återbäringen i april.

Samma här! Ahhhh...gäller cashbuddy. Hade godkänt o sedan kom mail om ändring.Gick in i deklarationen o kolla precis och står "ändrad,ej inskickad". Men står ju samma som i eran mail, att man inte ska behöva göra nåt. Nu står jag också även o undrar om pengarna kommer i april...Ska höra av mig till skatteverket imorrn, innan jag skickar in igen

Återkoppla gärna här i tråden när ni fått svar från skatteverket :)

Står det att den inte är inskickad får ni godkänna på nytt. Hände mig för nåt år sen.

Som sagt, "

in den.
Jo men du måste ju fortfarande godkänna att uppgifterna dom skickat in är rätt och om det inte stämmer och du ber dom
Återkoppla gärna här i tråden när ni fått svar från

Står det att den inte är inskickad får ni godkänna på nytt. Hände mig för nåt år sen.
Okej men fick du pengarna i april iallafall?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp