Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank frågar om spelaktivitet

Hej,

Jag fick idag ett stort kuvert i brevlådan från min bank (Länsförsäkringar)
Där fanns samtliga transaktioner under ett års tid och vissa av dessa var markerade och jag ska redogöra för varje transaktion.
Jag ska även skicka in historik för mina spelkonto under en specifik 3 mån period.
Har de rätt att begära ut historik från mina spelkonto? Tycker det känns märkligt.
Någon som varit med om detta tidigare?

Hej,

Där fanns samtliga transaktioner under ett års tid och vissa av dessa var markerade och jag ska redogöra för varje transaktion.
Jag ska även skicka in historik för mina spelkonto under en specifik 3 mån period.
Har de rätt att begära ut historik från mina spelkonto? Tycker det känns märkligt.

aldrig hört talas om.

Misstänker dom penningtvätt? Eller var det i samband med att du sökte lån eller något annat?
Du har säkert accepterat något villkor någon gång, som ger dem rätten att kolla så inget olagligt sker på dina konton.

Det är rätt vanligt! Hänt mig flera gånger. Har även blivit av med ett konto på 2 banker på grund av att dom ej gillar att så mycket pengar omsätts på spel

Hej,

Är det sidor utan svensk spel licens så lär dom ju undra om dom transaktionerna. Annars fattar jag inte varför

Du har ett transaktionsmönster som sticker ut och du flaggas för penningtvätt, och får skicka in underlag som styrker eller avfärdar det.

Väldigt vanligt när något till synes inte står rätt till, bara att skicka in underlaget de efterfrågar för att undvika problem men jag föreslår att du ringer och pratar med dem först. När jag sålde cryptovalutor för några år sedan blev det ett rejält liv men kunde redas ut med ett samral

Har du även skicka in utdrag från dina spelkonto?
Japp! Problemet är ju att dom flesta spelsidor som du sätter in och tar ut med trustly så syns det ju bara på banks utdrag en jäkla massa siffror typ 2839473728 och det går inte veta genom att titta på det att det är spel. Blev enklare när jag bytte till sidor som nyttjade Swish för insättning och uttag då det tydligt står där.

Varit med om det med Swedbank och Ica. Jag skickade in underlagen de ville ha och de nöjde sig med det. Det är penningtvätt de letar efter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp