Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank för samlingslån på 250,000

Hej,
Jag har krediter och lån på sammanlagt 250,000kr som jag vill lösa.
Har sedan några dagar inga anmärkningar kvar.
inkomst 480k 2014, 550k 2015
osäker på credit scoren hos uc men hade 4 innan anmärkningarna försvann, fick 8 hos ratsit när dem försvann på deras självbevakning och har " mycket god betalningsförmåga" hos creditsafe.
10olika krediter hos 8"kreditgivare"
2st förfrågningar sista 12 mån(25k respektive 11k)
Ska kolla scoren på uc imorgon.

Dessa ger 12,000kr / månad i kostnader så nu vill jag samla dem till ett större lån.
Vilka banker föreslår ni?
jag har funderat på tänkt mig ica banken men är själv i detta och finns det då ens möjlighet att få över 200k blanco godkänt?

Min erfarenhet är att ICA är lite svåra. I ditt läge hade jag börjat med att samla alla lånen hos en lite dyrare långivare som Bank Norwegian, ligga lågt några månader och sedan prova ICA eller ett medlemslån om du är med i facket.

Jag fick ett lån godkänd av Collector på 250000 när jag sökte via Lendo. Hade då 8 ff och en score på 5,4 %. Fick en ränta på 8%. Årsinkomsten var på 600 tusen. Så sök via Lendo så skall det nog kanske lösas sig.

Hej,
Jag har krediter och lån på sammanlagt 250,000kr som jag vill lösa.
Har sedan några dagar inga anmärkningar kvar.
inkomst 480k 2014, 550k 2015
osäker på credit scoren hos uc men hade 4 innan anmärkningarna försvann, fick 8 hos ratsit när dem försvann på deras självbevakning och har " mycket god betalningsförmåga" hos creditsafe.
10olika krediter hos 8"kreditgivare"
2st förfrågningar sista 12 mån(25k respektive 11k)
Ska kolla scoren på uc imorgon.

Dessa ger 12,000kr / månad i kostnader så nu vill jag samla dem till ett större lån.
Vilka banker föreslår ni?
jag har funderat på tänkt mig ica banken men är själv i detta och finns det då ens möjlighet att få över 200k blanco godkänt?
God morgon på er!
Jag har tänkt mycket den senaste månaden.. Och egentligen? När de ekonomiska förhållandena blir bättre, ökar ju chansen att få lån i en "vanlig" bank till bättre ränta, ändå letar vi lån via Lendo och andra förmedlare där de samarbetar med banker, som har ganska höga räntor. Vad är det som gör att vi inte går in till baken och bokar tid, söker ett lån till bra ränta? Bara en tanke..
Tycker du ska boka tid på din bank.. Lycka till.

God morgon på er!
Jag har tänkt mycket den senaste månaden.. Och egentligen? När de ekonomiska förhållandena blir bättre, ökar ju chansen att få lån i en "vanlig" bank till bättre ränta, ändå letar vi lån via Lendo och andra förmedlare där de samarbetar med banker, som har ganska höga räntor. Vad är det som gör att vi inte går in till baken och bokar tid, söker ett lån till bra ränta? Bara en tanke..
Tycker du ska boka tid på din bank.. Lycka till.
En god tanke, men då måste du ha mycket bra kreditbetyg, inte "bara" god återbetalningsförmåga eller fastighet/bostadsrätt som inte är fullt belånad. Jag har försökt flera gånger under årens lopp, det skulle ha räddat mej fullkomligt så att jag inte behövt släppa allt till KFM. Min sambo, som har extremt god kontakt och en egen bankman, trodde detsamma, så han tog mej t o m med till honom, men det gick inte och då hade jag en score på 8% hos UC. Bra ränta får bara de som redan har god ekonomi.

Valde att gå via Axo finans med målet att ta Norwegian och sedan byta till Swedbank längre fram men det blev lite annorlunda.
Sökte på 235k då täcker att allt som inte är privataskulder.
Fick 235k på 5,5% mot Sevendays.
Nu är inga papper signerade ännu och inget utbetalt men det verkade inte finnas några stora hinder.

Valde att gå via Axo finans med målet att ta Norwegian och sedan byta till Swedbank längre fram men det blev lite annorlunda.
Nu är inga papper signerade ännu och inget utbetalt men det verkade inte finnas några stora hinder.
5,5% är ju ganska nära storbankernas ränta på större blancolån så grattis!

De va ju bra lån. 5,5% känns ju bra! Grattis!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp