Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Balanzia, erfarenhet?

Hej!
Ni som har fått lån hos Balanzia. Kan ni berätta om hur era förutsättningar (Lån som syn på UC, inkomst, UC-score, ff och lån utanför UC) såg ut och hur processen gick till.
Tack för svar.

Skicka ett email till dom om dina förutsättningar så får du ett svar om vad de kan erbjuda. Dom har snabb support och utbetalningar och genom att skicka ett email så riskerar du inte att någon UC tas i onödan. Tror du får ha max 9 betalningsamärkningar och 15 i UC score.

Ni som har Balanzia. Ringer dom upp arbetsgivaren? Och ni som har medlånstagare. Ringer dom upp denna personen samt dennas arbetsgivare?

Min arbetsgivare ringde dom inte iallafall.

Ringde varken mig eller arbetsgivare , har ingen medlåntagare så det kan jag inte svara på, men har väldigt svårt att tro det med tanke på att ALLT där sköts digitalt

Jag mejlade och dom verkafe villiga att erbjuda lån.

Jag har
145 000 kr (5% ränta) månadskostnad 1400
132 000 (8% ränta) månadskostnad 2600
27000 kr (4% ränta) månadskostnad 425
20 000 kr ( 12% ränta) mpnadskomånad 333

Så tänkte ansöka ett lån på 180 000 kr

Dom skrev att jag dock inte kommer få ett lån på under 7% ränra.

Hur hade ni gjort och vad gör kreditbetyget om man har 2 lån istäölrtför 4 lån.

Lånet på 133 000 kr är ca 5 år kvar nu av totalt 8 år från början.

Behöver lite råd

Hej! Helt spontant tror jag generellt att två lån alltid ser bättre ut än fyra. Säg att de beviljar lån med exakt 7% ränta, då vore det klokt att samla de lån som har över 7% ränta och låta resten ligga kvar, dvs 132+20 = låna 152.000:- varför skulle man spontant höja räntan på övriga lån när de ändå känns halvhyggliga i ränta? Har du tagit hänsyn till defacto att de skrev ”minst” 7%? Får du en ränta på 10% så bör du lösa lånen som har högre ränta än detta och inget annat. Vad är din plan?

Klart två lån ser bättre ut än fyra, men frågan är om du samlar till mycket högre ränta vad din fördel blir med högre månadskostnad. Komma ner i månadskostnader eller ha ett vackert UC , det kan endast du avgöra :) tror inte heller banker ser ner på 2 eller 4 ”smålån”. Värre vore om du hade 17 diverse blancolån. lycka till vännen

Jag mejlade och dom verkafe villiga att erbjuda lån.

Jag har
145 000 kr (5% ränta) månadskostnad 1400
132 000 (8% ränta) månadskostnad 2600
27000 kr (4% ränta) månadskostnad 425
20 000 kr ( 12% ränta) mpnadskomånad 333

Så tänkte ansöka ett lån på 180 000 kr

Dom skrev att jag dock inte kommer få ett lån på under 7% ränra.

Hur hade ni gjort och vad gör kreditbetyget om man har 2 lån istäölrtför 4 lån.

Lånet på 133 000 kr är ca 5 år kvar nu av totalt 8 år från början.

Behöver lite råd
Varför behöver du samlingslån? För att få bättre låneränta eller är det akut att få ner månadskostnaden du betalar? Hur lång avbetalningstid har du tänkt för det nya lånet?

Målet är att få ett o samma lån i framtiden. Men behöver nog få ner min totala skuld först

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp