Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Balanzia bästa banken

Ni som fått lån där. Har ni fått någon mer information eller återkoppling efter ni fått första mailet med att lånet blivit beviljat och ni signerat avtalet online? Eller dök pengarna bara upp någon dag senare?

Vad behöver man skriva till dom? Tänker skicka kopia på upplysningen och kreditbetyget samt 3 lönespecar då min taxerade inkomst förra året är betydligt lägre mot detta år. Lär ju knappast få ett ihopbakslån hos dom när jag har taxerad inkomst på 280k, underskott 50 och 330000 i blanco.. men värt ett försök iaf!

Vad behöver man skriva till dom? Tänker skicka kopia på upplysningen och kreditbetyget samt 3 lönespecar då min taxerade inkomst förra året är betydligt lägre mot detta år. Lär ju knappast få ett ihopbakslån hos dom när jag har taxerad inkomst på 280k, underskott 50 och 330000 i blanco.. men värt ett försök iaf!

Dom skrev till mig att dom inte kollar på underskottet..
Nu har jag ju inte sökt lån där.
Men skickat mitt kreditbetyg dit och dom har sagt att jag kan söka.

Jag mailade och fick till svar att dom inte godkänner om du har belåningsgrad över 100 % av taxerad inkomst. Att jag "nu" har högre spelade ingen roll.

Så vart kan man möjligtvis få igenom ett ihopbakslån? Någon som kan sprida kunskap?

Ni som fått lån där. Har ni fått någon mer information eller återkoppling efter ni fått första mailet med att lånet blivit beviljat och ni signerat avtalet online? Eller dök pengarna bara upp någon dag senare?

Undrar desamma? Ingen som haft lån där som vet. Hur gick de för dig, dök pengarna bara upp?

Kan man ange samla lån fastän man inte ska samla lån på UC? Eller ansöker man bara om ett vanligt blanco?

Kan man ange samla lån fastän man inte ska samla lån på UC? Eller ansöker man bara om ett vanligt blanco?
Man kan, men finns risken att dem vill ha lösenkrav. Dvs att dem vill lösa andra lån/krediter

Jag mailade och fick till svar att dom inte godkänner om du har belåningsgrad över 100 % av taxerad inkomst. Att jag "nu" har högre spelade ingen roll.

Så vart kan man möjligtvis få igenom ett ihopbakslån? Någon som kan sprida kunskap?
Många långivare beviljar inte högre lån än årsinkomst. Men det går att ha flera lån som tillsammans överstiger ens årsinkomst. De som inte stört sig på att ge mig lån i den situationen är en hel del aktörer. Sist var det Collector, men gäller också Santander, Remember, Nordax, BRA bank, Komplett bank....som några exempel.

Jag angav "fordonsköp" när jag lånade av Balanzia nyligen, vilket delvis var sant, även om jag först använde en del av lånet till att betala bort mina övriga skulder. De ställde inga vidare frågor om vad jag skulle ha pengarna till. Lånet var beviljat på en kvart eller nåt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp